ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز آغاز شد

براساس اعلام معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از امروز _پنجشنبه اول خردادماه_ آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، در مقررات عمومی دستورالعمل ثبت‌نام مدارس در سال تحصیلی جدید که ۲۲ اردیبهشت ماه ابلاغ شد آمده است که اجرای محدوده‌بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان به استناد ماده ۳۱ آئین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.

به استناد ماده ۳۰ آئین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت‌نام مجاز نیست و نباید دانش‌آموزی به دلایل مذکور از ثبت‌نام محروم شود.

برای رعایت اصول تربیتی و باتوجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می‌شود.

به استناد ماده ۷ اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره ۱۷۶۸۸۲ مورخ یکم آذر ۹۴، سنجش بدو ورود دانش‌آموزان عشایری الزامی و رایگان است و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد نیز از امروز اول خرداد از طریق سامانه saja.medu.ir آغاز شد و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد.

کد خبر 424987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.