۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
سرزمین هزار دریاچه

کیفیت زندگی در مینیاپولیس، بزرگترین شهر ایالت مینه‌سوتا در آمریکا، به حدی بالاست که اغلب گردشگرانی که برای مدت چند روز از این شهر دیدن می‌کنند، تمایل خود به مهاجرت به این شهر زیبا را اعلام کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، طراحی شهری مینیاپولیس به گونه‌ای است که برای هر سلیقه و گروه سنی حرفی برای گفتن دارد و نیاز تمام شهروندان خود را به خوبی برآورده می‌کند. از سیستم آموزشی پیشرفته گرفته، تا آب و هوا، مسکن، حمل و نقل، سیستم‌های مراقبت سلامت و امکانات رفاهی و تفریحی همه و همه دست به دست هم داده است تا شهری متمایز با کلانشهرهای همجوار ایجاد کند. در ادامه به بیان مهم‌ترین ویژگی‌های کلانشهر مینیاپولیس به عنوان یکی از زیست‌پذیرترین شهرهای دنیا پرداخته می‌شود.

شهری بزرگ با قابلیت دسترسی آسان

مینه‌سوتا در ایالات متحده آمریکا ایالتی نیمه‌غربی است که از شمال با کانادا هم‌مرز است؛ تاریخ غنی این نقطه از جهان و همچنین فراوانی زیبایی‌های طبیعی، جنگل‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، لبنیات تازه و حتی سختکوشی ساکنان آن، مینه‌سوتا را به یکی از محبوب‌ترین ایالات آمریکایی در سراسر جهان تبدیل کرده است. شهرهای دوقلوی مینیاپولیس و سنت پل بزرگترین منطقه شهری مینه‌سوتا را تشکیل داده است که در این بین مینیاپولیس به عنوان محبوب‌ترین و زیست‌پذیرترین شهر مینه‌سوتا شناخته شده است.

مینیاپولیس رتبه اول سالم‌ترین شهرهای آمریکایی را به خود اختصاص داده است و موقعیت استراتژیک شهر در امتداد رود می‌سی‌سی‌پی آن را به یک مرکز فعالیت در سراسر ایالات متحده آمریکا تبدیل کرده است. قابلیت دسترسی آسان به مینیاپولیس از طریق فرودگاه بین‌المللی مینیاپولیس_سنت پل، مرکز دلتا با پروازهای داخلی و بین‌المللی و شرکت‌های هواپیمایی به مقصد مکزیک، آمریکای مرکزی و جزایر کارائیب محبوبیت آن را در بین ساکنان و گردشگرانی از سراسر جهان دوچندان کرده است. علاوه بر این سفر از طریق آزادراه‌های هر مسیر به آسانی امکانپذیر است و بازرگانان بسیاری را به سمت مینیاپولیس هدایت می‌کند.

فصل‌های متمایز و زیبایی‌های طبیعی

هوای مینیاپولیس به حدی خوب است که ساکنان و گردشگران از هر فصل شگفت‌انگیز آن می‌توانند بیشترین بهره را ببرند. به وضوح این طور به نظر می‌رسد که مردم مینه سوتا ویژگی‌های منحصر به فرد هر فصل را به خوبی می‌دانند و تلاش می‌کنند فعالیت‌های مربوط به آن را به بهترین نحو انجام دهند. مینیاپولیس از تابستان‌هایی بسیار دوست‌داشتنی برخوردار است؛ اغلب هوا گرم و مرطوب است و فرصت بسیار مناسبی را برای انجام فعالیت‌های بیرونی در پارک‌ها و آبشارها و همچنین استراحت در پشت‌بام‌ها و ایوان‌ها برای مردم فراهم می‌آورد.

پاییز با برگ‌ریزان بی‌نظیر، مهاجرت پرندگان به جنوب و گرد هم آمدن همسایه‌ها دور یک گودال آتش یا یک فستیوال سالیانه جذابیت خاص خود را در اختیار مردم قرار می‌دهد. هوای بسیار سرد زمستانی، که گاهی دما را به پایین‌تر از صفر می‌رساند نیز مردم پر انرژی مینیاپولیس را از فعالیت باز نمی‌دارد؛ مردم در جاده‌های خالی یا مملو از برف گرد هم می‌آیند و به انجام سرگرمی‌های زمستانی نظیر اسکی، برف‌بازی و فستیوال‌های زمستانی می‌پردازند. مینه سوتا به سرزمین ۱۰ هزار دریاچه شهرت دارد که زرق‌وبرق‌های بهاری آن نیز شکوه و جلال شهر را به حد اعلی خود رسانده است.

استانداردهای بالا برای زندگی و خدمات عالی

هزینه و استانداردهای زندگی در مینیاپولیس به طور معمول بالاتر از میانگین است و به نظر می‌رسد که شهروندان به خوبی قدردان استانداردهای بالاتر در کیفیت آموزش، مراقبت سلامت و خدمات پیشرفته هستند. مینیاپولیس میزبان درصد بالایی از جوانان و دانشجویان است که بسیاری از آن‌ها در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و از گرد هم آمدن در فضاهای مشترک، پارک‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری لذت می‌برند. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های مردم از تمام گروه‌های سنی در مینیاپولیس خرید از مراکز بزرگ، صرف غذا در رستوران‌ها و فعالیت در مراکز تفریحی است.

کد خبر 424966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.