آموزش مجازی دانش آموزان پایه دوازدهم با شیوع ویروس کرونا

مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، گفت: با توجه به همه گیر شدن اپیدمی ویروس کرونا و تعطیلی آموزشگاه‌ها و کلاس‌های جضوری به این نتیجه رسیدیم که ارائه آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان پایه دوازدهم داوطلب کنکور به صورت مجازی سامانه "ای آر پی" انجام شود.

غلامرضا قائدیها در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص نحوه تدریس و آموزش مجازی برای دانش آموزان پایه دوازدهم داوطلب کنکور، اظهار کرد: سامانه " ای آر پی" برای تدریس و آموزش مجازی و تشکیل کلاس‌های آنلاین، آفلاین و تشکیل سمینارهای مجازی برای دانش آموزان استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات معلمان امسال اقدام به ساخت دو استودیو کرده است، افزود: این مرکز با سابقه طولانی و با داشتن کتابخانه ای بسیار بزرگ تعداد ۲۱۰ هزار عنوان کتاب، تالار و نشریاتی با حدود ۱۲۰ هزار عنوان و آزمایشگاه‌های مختلف امسال اقدام به ساخت دو استودیو کرده است.

مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، گفت: یک استودیو به صورت کروماکی (مجازی) و یک استودیو به صورت رئال (واقعی) است. زمانی که کرونا در کشور نبود و از شش ماه قبل استودیو کروماکی ساخته شد و با و راهنمایی‌های معاونت اداره کل پژوهشی آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده بودیم که آموزش مجازی یک رکن اصلی در آموزش‌های آینده دنیا و کشور خواهد بود.

قائدیها ادامه داد: به طور طبیعی بخش عمده‌ای از آموزش‌ها بجای اینکه حضوری باشد با این روند مجازی خواهد بود و این اتفاق در کل جهان به وقوع پیوست و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست و هر کشوری که از این مقوله عقب بیفتد محکوم به حذف و یا شکست در این ماجراست.

وی با تاکید بر اینکه به همین دلیل قبل از ماجرای شیوع کرونا استودیو مجازی (کروماکی) با کیفیت بسیار عالی ساخته شد، گفت: در واقع استودیو مرکز تحقیقات معلمان در بین ادارات آموزش و پرورش استان‌ها رتبه اول را دارد و بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور نیاز به ساخت استودیو دیگری با ارائه آموزش‌های مجازی و واقعی احساس شد و در روند کار قرار گرفت.

مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، تصریح کرد: با توجه به این که ویروس کرونا عالم گیر شد و در کشور هم شیوع پیدا کرد احساس کردیم نیاز به یک استودیوی دیگری هم داریم که ساخت استودیو مجازی و رئال در دستور کار قرار گرفت و این استودیو طوری تعبیه شده است که می‌توان هم تدریس واقعی و هم تدریس مجازی انجام داد.

به گفته قائدیها؛ با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس از تاریخ دوم اسفندماه ۹۸ با اطلاع رسانی که به وسیله معاونت آموزش اداره کل و مدیریت گروه‌های آموزشی شد طی هماهنگی که با دبیران با تجربه و نخبه و آموزگارانی که در گروه‌های درسی تحقیقاتی داشتند، دعوت برای همکاری بعمل آمد و تدریس همه دروس را شروع کردند و بعد از ادیت و تدوین این تدریس‌ها در سامانه " ای ار پی" برای دانش آموزان بارگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه انجام این فعالیت و تدریس‌ها از دوره ابتدایی شروع شد، اظهار کرد: در مقطع تحصیلی ابتدایی از پایه اول تا پنجم ارائه این آموزش‌ها و تدریس مجازی اتفاق افتاد و طی روزهای گذشته تعداد فیلم‌های تولید شده بعد از ضبط نهایی، ادیت و تدوین و بارگذاری در سامانه از آموزش مجازی همکاران فرهنگی که آمدند به عدد هزار رسید که شامل چند هزار فایل آموزشی خواهد بود.

وی در خصوص ارائه آموزش‌ها و تدریس مجازی برای دانش آموزان پایه دوازدهم داوطب کنکور، گفت: با توجه به همه گیر شدن اپیدمی ویروس کرونا تعطیلی آموزشگاه‌ها و کلاس‌های حضوری به این نتیجه رسیدیم که ارائه آموزش‌های مجازی برای دانش آموزان پایه دوازدهم داوطلب کنکور به صورت مجازی انجام شود.

استفاده ۶۰۰ هزار دانش آموز و فرهنگی از سامانه در هر ساعت

مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، تاکید کرد: به همین منظور با مؤسسات معتبر سطح شهر به وسیله اداره کل آموزش و پرورش قراردادی بسته شد و دبیران مجرب از سوی مؤسسات تأمین شدند و از طرف آموزش و پرورش نیز همه زیر ساخت‌ها از جمله پهنای باند، اینترنت، دو استودیو و سامانه " ای ار پی" برای ارائه آموزش‌های مجازی و تدریس دروس پایه دوازدهم در همه رشته‌ها برای کنکوری‌ها از ۱۰ روز گذشته تا کنون صورت می‌گیرد و موارد درسی بعد از ادیت و تدوین در سامانه بارگذاری می‌شود.

قائدیها درباره استفاده دانش آموزان و همکاران فرهنگی از این سامانه، گفت: تقریباً هر ساعتی که به سامانه " ای آر پی" مراجعه می‌کنیم شاهدیم که به طور میانگین بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دانش آموز و همکار فرهنگی در سطح استان اصفهان از تدریس‌های بارگذاری شده در این سامانه استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: اکنون تعداد دانش آموزان پایه دوازدهم متوسطه (دختر و پسر) در سطح استان اصفهان حدود ۱۱۱ هزار نفر هستند و بارگذاری مطالب درسی در سامانه به وسیله مرکز تحقیقات معلمان و گروه تولید محتوای اداره کل آموزش و پرورش برای استفاده آنها انجام می‌شود.

مدیر مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، اظهار کرد: استقبال همکاران فرهنگی و دانش آموزان از ارائه این تدریس‌های مجازی از ۱۰ اسفند ماه ۹۸ فعال شده، بی نظیر بوده و حتی بیشتر از شبکه شاد استقبال کردند.

وی با تاکید بر اینکه سامانه “ای ار پی” اختصاص به استان اصفهان دارد، گفت: البته استان‌های همجوار تقاضا کردند که تجربیات را در خصوص این سامانه و تدریس‌های بارگذاری شده را در اختیار آنها قرار دهیم و دانش آموزان این مرز و بوم همه فرزندان ما هستند و این موارد در اختیار دیگر استان‌ها و دانش آموزان قرار گرفته است.

کد خبر 424893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.