ماسکی که کروناویروس را به دام می‌اندازد

یک استارتاپ کانادایی برای به دام انداختن کروناویروس ماسک‌هایی ساخته که شبیه کلاه ایمنی است.

به گزارش ایمنا، یک استارتاپ کانادایی به نام "VYZR"، ماسک‌هایی تولید کرده که می‌تواند در روزهای کرونایی مورد استفاده قرار گیرد؛ قرار است از ماه آینده ماسک‌هایی به فروش برسد که شبیه کلاه ایمنی فضانوردان است و فیلترهایی دارد که کروناویروس را به دام می‌اندازد.

این ماسک مجهز به یک فن است که نیروی خود را از یک موتور به دست می‌آورد؛ این فن هوا را از طریق چند فیلتر خارج کرده و عوامل بیماری‌زای مضر را از بین می‌برد. در بالای این ماسک که شبیه به کلاه ایمنی است، یک لبه بزرگ قرار دارد که کاربران را از لمس صورت خود که سبب انتقال آلودگی کرونا ویروس می‌شود، متوقف می‌کند.

تاکنون بیش از ۲۰۴ هزار پوند روی تولید این ماسک سرمایه گذاری شده که سرمایه گذاران آن پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان بودند.ماسک فناورانه "BioVYZR 1.0" از ماه گذشته به مرحله مونتاژ رسید و انتظار می‌رود که حدود ۱۴۱ پوند قیمت داشته باشد. تولید این ماسک در شرایطی انجام می‌شود که تمام پزشکان و محققان معتقد هستند برای کاهش سرعت شیوع کروناویروس همه باید از ماسک استفاده کنند.

نحوه استفاده از " BioVYZR 1.0" به این صورت است که کاربران باید ماسک را با یک بند بزرگ به دور قفسه سینه خود وصل کرده و به طور طبیعی نفس بکشند. سپس فنی که در پشت سر قرار دارد، هوا را به داخل می‌کشد و در میان فیلترهای ماسک هل داده می‌شود تا در نهایت از طریق طرفین ماسک به بیرون رانده شود.

مدیر استارتاپ تولید کننده این ماسک گفت: تجهیزات محافظت شخصی تقریباً تمام عوامل بیماری‌زای موجود در هوای اطراف کاربر را متوقف می‌کند. تولید قسمت پارچه‌ای ماسک از قبل آغاز شده و قرار است تولید انبوه سیستم تصفیه هوای آن به زودی آغاز شود؛ فروش این ماسک‌ها از ماه آینده آغاز می‌شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 424811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.