روسازی خط ۲ قطار شهری وارد فاز اجرایی شد

شهردار کرج در صفحه توییتر خود نوشت: مطابق قولی که به مردم شریف کرج داده شده بود، عملیات مونتاژ ریل، تراورس و پابند یا به اصطلاح ریسه کردن ریل و کوپلاژ در تونل قطار شهری تا قبل از عید سعید فطر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی کمالی زاده در صفحه توئیتر خود آورده است: مطابق قولی که به مردم شریف کرج داده شده بود، عملیات مونتاژ ریل، تراورس و پابند، یا به اصطلاح ریسه کردن ریل و کوپلاژ در تونل قطار شهری تا قبل از عید سعید فطر آغاز شد.
عملیات روسازی شامل طراحی، مهندسی، تأمین مصالح و تجهیزات و عملیات اجرایی می‌باشد.

در حال حاضر در پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، فاز طراحی و مهندسی و بخش عمده‌ای از تأمین مصالح در عملیات روسازی به اتمام رسیده و این بخش از پروژه، وارد فاز اجرایی شده است.
هم‌اکنون تراورس، ریل و ادوات خریداری شده جهت عملیات روسازی، وارد تونل خط ۲ شده و حدود یکصد و هشت متر از مسیر در حال مونتاژ و آماده‌سازی جهت اجرای بتن اسلب ترک است.

لازم به ذکر است در روش اجرایی این عملیات پس از مونتاژ تراورس، ریل و ادوات، به صورت یکپارچه، تراورس‌های خط در بتن غرق می‌شود. این روش، ضمن افزایش سرعت کار، باعث کاهش هزینه‌های اجرایی، کاهش هزینه‌های نگهداری خط، افزایش ایمنی و کاهش صدا و لرزش هنگام حرکت #قطار خواهد شد.

بیش از ۶۰۰ متر از تونل خط دو قطار شهری کرج در حال حاضر آماده اجرای عملیات روسازی می‌باشد که به مرور این مسیر کامل خواهد شد. کلیه مصالح مورد نیاز از قبیل تمام ریل‌های هجده متری از اروپا و بخش عمده تراورس‌ها و ادوات پابند از کارخانجات استان البرز، خریداری و توسط این تولیدکنندگان تحویل داده شده است.

با توجه به سرعت بالای روش اجرایی در روسازی، پیمانکار می‌تواند به زودی کل مسیر فاز اول را ریل‌گذاری و جهت حرکت قطار تحویل دهد

کد خبر 424757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.