اگر انتخابات باطل شده، چرا فعالیت هیئت رئیسه شورای عالی ادامه دارد؟

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: با وجود ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی، ادامه فعالیت آن محل بحث‌ حقوقی دارد زیرا اگر انتخابات اشکال داشته، چرا هیئت رئیسه انتخابی می‌تواند به فعالیت ادامه بدهد؟

سیدعبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، اظهار کرد: چندی پیش اعضای شورای استان خوزستان نسبت به انتخاب نمایندگان خود در شورای عالی اعتراض داشتند که این اعتراض به دیوان عالی کشور رفت و تصمیم به انجام انتخابات مجدد شد تا شورای استان خوزستان سه نفر جدید را انتخاب و به شورای عالی معرفی کند.

وی با بیان اینکه همین امر سبب شد نمایندگان خوزستان نتوانند در انتخابات هیئت رئیسه فعلی شورای عالی استان‌ها شرکت کنند، افزود: رقیب آقای الویری برای کسب ریاست شورای عالی استان‌ها، نبود نمایندگان خوزستان را دلیل آورده و برای ابطال انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی به هیئت حل اختلاف و وزارت کشور شکایت کرد؛ البته موارد دیگری نیز مطرح شد که مهم‌ترین آن مربوط به غیبت نمایندگان خوزستان می‌شود.

نایب رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه فرد شاکی تنها روی انتخاب رئیس شورا مشکل داشت و معتقد بود باید درخصوص کرسی ریاست شورای عالی انتخابات تجدید شود، تصریح کرد: حتی اگر سه رأی نمایندگان خوزستان به رقیب آقای الویری داده می‌شد بازهم انتخابات مانند مرتبه قبلی به دور دوم می‌رفت اما با این وجود رأی به ابطال انتخاب داده شده است.

وی ادامه داد: در جلساتی که هیئت حل اختلاف در این رابطه تشکیل داده بود، به آقای الویری گفته شد که از ریاست شورا استعفا دهد تا این انتخابات مجدد، بدون رأی هیئت حل اختلاف و مسالمت‌آمیز انجام شود که از سوی ایشان پذیرفته نشد.

موسوی خاطرنشان کرد: در نهایت هیئت حل اختلاف رأی صادر کرد تا انتخابات هیئت رئیسه شورای عالی مجدد برگزار شود و در رأی مذکور قید شده که تا زمان انتخابات مجدد، هیئت رئیسه فعلی سرکار خواهد بود

وی رأی صادر شده را مورد سوال قرار داد و اظهار کرد: همین موضوع محل بحث‌های حقوقی است که اگر این انتخابات اشکال داشته، چرا هیئت رئیسه انتخابی می‌تواند به فعالیت ادامه دهد؟

بیشتر بخوانید:

کد خبر 424720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.