۵ هزار میلیارد تومان طرح معدنی به بخش خصوصی واگذار شد

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به سازمان ایمیدرو اعلام کرد: سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان طرح با مدیریت و نظارت این شرکت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا به نقل از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، سال گذشته ۱۲ مورد برون سپاری ازجمله طلای هیرد، مجتمع پتاس خور و بیابانک و بخشی از معدن جانجا توسط این شرکت انجام شد و با سرمایه گذاران داخلی و نیز ۱۰ تیم سرمایه گذار خارجی از کشورهای چین، تاجیکستان، عراق و گرجستان برگزار شد.

بنابراین گزارش، با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی نقش معدن در تولید ناخالص داخلی ارتقا می‌یابد و در سال جهش تولید، بخش معدن با بهره گیری از سرمایه بخش خصوصی، با شتاب بیشتری به سمت تولید اشتغال و ارزش افزوده برای کشور حرکت می‌کند.

همچنین برای تحقق اهداف کلان بخش معدن و جذب سرمایه بخش خصوصی در اجرای طرح‌های این بخش، از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح‌های ایمیدرو و تهیه وتولید با مدیریت و نظارت این شرکت به بخش خصوصی واگذار شد.

پیش بینی شده تا افق ۱۴۰۴ بوسیله هم‌افزایی با بخش خصوصی توانمند، شرکت تهیه و تولید به عنوان یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف و استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی در کشور جایگاه داشته باشد.

کد خبر 424631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.