انجام ۲۸ میلیون جراحی در جهان به خاطر کرونا به تاخیر می‌افتد

طبق مطالعه جدید، پاندمی کروناویروس می‌تواند موجب به تأخیر افتادن بیش از ۲۸ میلیون جراحی انتخابی در سراسر جهان در سال جاری شود.

به گزارش ایمنا، محققان بریتانیایی اطلاعات مربوط به جراحان ۳۵۹ بیمارستان از ۷۱ کشور را در مورد برنامه‌های جراحی انتخابی شأن جمع آوری کرده و از آن داده‌ها برای برآورد تعداد جراحی‌ها در ۱۹۰ کشور در قالب یک مدل آماری استفاده کردند.

مطالعه نشان داد بر اساس یک دوره ۱۲ هفته‌ای از اوج اختلال در خدمات بیمارستان ناشی از پاندمی کروناویروس، ۲۸.۴ جراحی انتخابی در جهان در سال ۲۰۲۰ کنسل شده یا به تعویق می‌افتد.

محققان دریافتند به ازای هر یک هفته اختلال در خدمات بیمارستانی، ۲.۴ میلیون کنسلی در جراحی‌ها روی می‌دهند. «آنیل بانگو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بیرمینگام انگلستان، در این باره می‌گوید: «اگرچه این اقدامات ضروری است، اما کنسل شدن‌ها بار سنگینی را بر بیماران و جامعه تحمیل می‌کند.»

وی می‌افزاید: «انتظار بیماران برای برنامه‌ریزی مجدد برای جراحی موجب بدتر شدن کیفیت زندگی شأن می‌شود. حتی در برخی موارد مانند سرطان، تأخیر در جراحی، منجر به برخی مرگ‌ها می‌شود.»

بنا به گزارش مهر، طبق برآورد محققان، حدود سه چهارم جراحی‌های برنامه‌ریزی شده در سراسر جهان در پی به اوج رسیدن این پاندمی کنسل می‌شود.

کد خبر 424597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.