سرانه فضای سبز پره‌سر ۱.۵۷ مترمربع است

شهردار پره سر گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند پره‌سر ۱.۵۷ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۱۴ هزار و ۲۰۰ متر مربع است که شامل بلوارها، میدان، رفوژ وسط و لچکی‌ها است.

شهرام شهابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر پره‌سر یک پارک کودک با وسعت دو هزار و ۱۰۰ مترمربع دارد و در حال حاضر دو پارک جنگلی به مساحت ۳۵ هزار و ۴۵ هزار متر مربع به صورت موقت از سوی اداره منابع طبیعی تحویل شهرداری شده که اقدامات عمرانی در این پارک‌ها در حال انجام است.

وی افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تعداد شش هزار و ۵۰۰ جعبه نشای گل‌های فصلی همچون همیشه بهار، جعفری، تاج خروس، تعداد دو هزار گلدان گل کلم و دو هزار گلدان گل داوودی خریداری و در سطح این شهر کاشته شده است.

شهردار پره‌سر اضافه کرد: شهرداری این شهر از سال گذشته تاکنون برای خرید گل و گیاه، زیرسازی و چمن کاری دور برگردان بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه صرف کرده است.

شهابی یادآور شد: در دو سال گذشته تعداد ۹۰۰ اصله درخت گونه گیاهی منطقه غرس شده است که این گونه‌های گیاهی شامل: نارنج، تویا، توری، افرا، بیدمجنون، افرای قرمز، افرای ژاپنی، شیشه شور، پالم، گیلاس، گلابی وحشی (خوج)، کاج خمره‌ای و مگلونیای سفید و صورتی است.

وی ادامه داد: آبیاری فضای سبز شهر پره‌سر به صورت سنتی با استفاده از تانکر آبپاش انجام می‌شود و در هنگام آبیاری دو تا سه تانکر آب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهردار پره‌سر افزود: هرس و فرم دهی درختان در سه نوبت انجام می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخ‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز شهری در صورت وجود آفات گیاهی معمولاً در سه تا پنج نوبت و کوددهی نیز با توجه به رشد فنوتیپی انجام می‌شود.

شهابی خاطرنشان کرد: دو کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری پره‌سر تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 424571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.