مسابقه کتابخوانی مربای گل محمدی در اینستاگرام

اولین مسابقه اینستاگرامی کتابخوانی انتشارات راه یار با محوریت کتاب مربای گل محمدی خاطرات مربیان پرورشی دهه ۶۰ برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، اولین مسابقه اینستاگرامی کتابخوانی انتشارات راه یار با محوریت کتاب مربای گل محمدی؛ خاطرات مربیان پرورشی دهه ۶۰ برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام این ناشر، علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه و تهیه کتاب، می‌توانند به سایت‌های عماریار(ammaryar.ir)، پاتوق کتاب فردا(bookroom.ir)، من‌وکتاب(manvaketab.ir) و کتابرسان(ketabresan.net) و همچنین دایرکت اینستاگرام این سایت‌ها مراجعه کنند. ارسال کتاب از طریق سایت عماریار به سراسر کشور رایگان است.

بنابرین گزارش، این مسابقه کتابخوانی، ۲۴خرداد در صفحه اینستاگرام انتشارات راه یار raheyarpub@ برگزار می‌شود و به ۵ نفر برگزیده، جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود.

بر اساس این گزارش، مربای گل‌ محمدی نخستین کتاب از رده مدارس انقلاب و مربیان پرورشی انتشارات راه یار است که در ۲۱۶ صفحه منتشر شده و با روایتی شیرین، خاطرات شفاهی مربیان باسابقه پرورشی در دهه‌ شصت آذربایجان شرقی را تبیین کرده است و می‌تواند برای فعالان تربیتی و فعالیت‌های امروز آموزش‌وپرورش و تحقق سند تحول بنیادین آن، افق‌های جدیدی بگشاید.

براساس این گزارش، در هشتم اسفند ۱۳۵۸ با تدبیر شهیدان رجایی و باهنر، نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش با ساختار جدید و متناسب با اهداف نظام اسلامی تأسیس شد. اهمیت این تدبیر زمانی روشن می‌شود که بدانیم در آن زمان آموزش‌وپرورش و مدارس کشور، علاوه بر گرفتاری‌های ناشی از نظام تربیتی شاهنشاهی، میدان تاخت‌وتاز گروه‌ها و گروهک‌های سیاسی و حتی مسلّحانه بود. لذا این نهاد انقلابی در دهه ۶۰ تبدیل به محور فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی و هنری در مدارس کشور شد و مربیان پرورشی، اصلی‌ترین مسئولان پیگیری تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی در مدارس بودند. تشکیل و ساماندهی هزارها گروه هنری (مانند سرود، تئاتر، شبکه تولید و پخش فیلم)، مقابله با فعالیت‌های گروهک‌ها، حضور در جنگ و پشتیبانی از جنگ، ارتباط با خانواده‌های شهدا و مجروحان جنگی، کتابخوانی و... از جمله اقدامات مربیان پرورشی بوده است که گوشه‌ای از آنها در کتاب مربای گل محمدی آمده است.

گفتنی است برای اطلاع بیشتر از این مسابقه، می‌توانید به صفحات اطلاع‌رسانی انتشارات راه یار به نشانی raheyarpub@ در پیام‌رسان‌ها و اینستاگرام مراجعه کنید.

منبع: ایبنا

کد خبر 424477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.