آرزویم حضور در یک مسابقه خارجی است/ اگر به اتومبیلرانی رسیدگی نشود این رشته نابود می‌شود

مهرداد صفری از سال ۸۷ به صورت حرفه ای وارد رشته اتومبیلرانی شد، او در حال حاضر با حمایت شرکت اویلا یکی از راننده های برتر کشور است که آرزوی شرکت در مسابقات خارجی را دارد و به اعتقاد این ورزشکار با تمرین حتی می شود در این مسابقات مقام کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد صفری از سال ۸۷ با حمایت خانواده خود به صورت رسمی وارد رشته اتومبیلرانی شد. وی به دلیل نداشتن تجربه کافی با سختی‌های زیادی رو به رو بود تا به قهرمانی برسد. یکی از آرزوهای این ورزشکار این است که بتواند در خارج از ایران مسابقه دهد و به دنبال یک مدیر برنامه است تا کارها را پیگیری کند.

صفری اعتقاد دارد که بین موتورسواری و اتومبیلرانی دو دستگی ایجاد شده و به اتومبیلرانی کمتر رسیدگی می‌شود که اگر به این رشته رسیدگی نشود اتومبیلرانی اصفهان از بین خواهد رفت. خبرنگار ایمنا گفت و گویی با وی انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

چطور به اتومبیلرانی علاقه مند شدی؟

از بچگی اتومبیلرانی را دوست داشتم که همین علاقه سبب ورود من به این رشته شد. خانواده‌ام مشوقم بودند که از سال ۸۷ به صورت حرفه‌ای وارد این رشته شدم و در اولین تجربه مسابقه کشوری شرکت کردم.

زمانی که وارد این رشته شدی با چه مشکلاتی روبرو بودی؟

مشکلات زیادی به خاطر بی تجربگی و حمایت نشدن وجود داشت. در حال حاضر اگر کسی بخواهد وارد اتومبیلرانی شود می‌تواند با من تماس بگیرد تا او را راهنمایی کنم، اما در زمان من کسی نبود که راهنمایی کند و من با تلاش خودم به چیزی که می‌خواستم رسیدم.

دوست داشتی در یک کشور دیگر فعالیت کنی؟

دوست دارم به عنوان راننده در کشورهای دیگر مسابقه دهم، نه اینکه جزئی از آن کشور باشم.

سطح اتومبیلرانی در ایران چگونه است؟

در ایران شهرهای مثل تهران و اصفهان سطح خوبی دارند. کسی که در ایران می‌خواهد وارد اتومبیلرانی شود باید برای اینکه انرژیش را تخلیه و خودش محک بزند، بیاید.

در اصفهان به این رشته رسیدگی می‌شود؟

متأسفانه در اصفهان بین موتور سواری و اتومبیلرانی دو دستگی ایجاد شده که مسئولان به موتور سواری اهمیت بیشتری می‌دهند. اگر وضعیت اتومبیلرانی اصفهان به همین شکل پیش برود این رشته نابود خواهد شد زیرا کسی را جذب نمی‌کنند، فردی که می‌خواهد وارد شود به جای اینکه مسئولان راهنمایی کنند سریع از آن شخص پول می‌خواهند و این سخت گیری ها موجب می‌شود کسی به سمت اتومبیلرانی نیاید.

موتور سواری خوب است من هم این رشته را دوست دارم، اما باید به اتومبیلرانی هم توجه شود. از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح جمعه پیست در اختیار اتومبیلرانی است که زمان مناسبی برای ورزشکار و تماشاگر نیست.

اویلا از چه سالی در اتومبیلرانی اسپانسر شد و چقدر مفید واقع شده است؟

از سال ۹۶ شرکت اویلا در اتومبیلرانی اسپانسری کرده، اگر نبود به راننده‌هایی که تحت پوشش این اسپانسر هستند از لحاظ مالی فشار زیادی وارد می‌شد که امکان داشت راننده دیگر به سمت این رشته نیاید. اویلا باوجود هزینه‌های بالایی که وجود دارد ما را حمایت کرده که جا دارد از مدیرعامل این شرکت تشکر کنم.

هزینه‌های اتومبیلرانی زیاد است؟

هرچیزی تاوانی دارد، شخصی که به اتومبیلرانی علاقه دارد اول باید از نظر مالی خوب باشد تا بتواند تمرینات و مسابقات را پیگیری کند.

چرا اتومبیلرانی جزو رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود؟

اتومبیلرانی ورزش فوق‌العاده سختی است. طبق تجربه‌ای که دارم در هر مسابقه یک کیلو کم می‌کنم زیرا دست و پا کامل درگیر است. اگر یک راننده آمادگی بدنی نداشته باشد نمی‌تواند مسابقه دهد.

در مسابقاتی که مقام کسب می‌کنید از طرف هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی اصفهان جایزه‌ای داده می‌شود؟

مسئولین با یک استوری اینستاگرامی و بنر تشکر می‌کنند. من برای دل خودم مقام می‌آورم، بارها پیشنهاد سمت و ریاست به من داده شده، اما قبول نکردم زیرا به دنبال حاشیه نیستم و فقط می‌خواهم به رانندگی ادامه بدهم.

آیا کسب مداوم مقام توسط یک راننده در مسابقات مختلف نشان دهنده ضعف دیگر شرکت کننده‌های دیگر است؟

خیر، راننده‌ها سطح بالایی دارند و خوب هستند، اما رانندگی نیازمند تجربه است.

چگونه می‌توان خطرات این رشته را کم کرد؟

هیچ راهی وجود ندارد تنها باید باید با خطرات کنار آمد، این رشته فقط علاقه است و اگر کسی علاقه نداشته باشد فعالیت او بی فایده است.

در اتومبیلرانی چه آرزویی داری؟

یکی از آرزوهای من این است که بتوانم در خارج از ایران مسابقه دهم تا خودم را محک بزنم.

برای مسابقه خارج از ایران چه چیزی لازم است؟

یک فرد پیگیر که بتواند در این راه به من کمک و تحقیق کند که راه اشتباه را نروم. به یک مدیر برنامه خوب و دلسوز نیاز دارم. حاضرم یک سال در ایران مسابقه ندهم، اما در یک مسابقه خارج از کشور شرکت کنم.

اگر به مسابقه‌ای خارج از ایران بروی به کسب مقام امید داری؟

بله امید دارم، با تمرین می‌شود مقام کسب کرد.

فرق اتومبیلرانی در ایران و کشورهای دیگر چیست؟

به نظر من برای کسی که به اتومبیلرانی علاقه دارد فرقی نمی‌کند و تنها تفاوت در کیفیت پیست‌ها است.

گفت و گو از: کیمیا گلپیرا _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 424454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.