تولید پارچه نفوذناپذیر برای ماسک‌های تنفسی

مدیر عامل شرکت فن آفرینی آلتون گفت: فعالیت مهمی که اکنون در حال انجام آن هستیم، در زمینه تحقیق و توسعه خط تولید پارچه ملت بلون (Melt Blown) است که مهم‌ترین مصرف آن برای ماسک‌های تنفسی است.

امیرعلی شریفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شرکت فن آفرینی آلتون یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان است، اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان آغاز کرده و در سال ۱۳۹۲ شرکت خود را ثبت کردیم؛ فعالیت اصلی شرکت، طراحی و ساخت تجهیزات در زمینه صنایع مختلف مانند فولاد، سیمان و صنعت نفت است.

وی ادامه داد: روی رفع نیازهای صنعت نفت متمرکز هستیم؛ در زمینه پالایشگاهی و پتروشیمی به صورت تخصصی روی تولید تجهیزات مربوط به پمپ‌ها و کمپرسورها فعالیت داریم و با شرکت‌های مختلفی مانند پالایش نفت اصفهان و بندرعباس، شرکت‌های پتروشیمیایی مختلف مانند پتروشیمی مبین و خارک همکاری داریم.

مدیر عامل شرکت فن آفرینی آلتون با توضیح اینکه یکی از فعالیت‌های مهمی که در این سال‌ها انجام دادیم در زمینه بومی سازی است، تصریح کرد: تا کنون بیش از ۸۰ ردیف قطعه را از خرید خارج تبدیل به ساخت داخل کرده و توانستیم آن‌ها را بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از این قطعات مانند شیرهای چند راهه یا "منیفولد ولو" (Manifold Valve) جزو قطعات ویژه محسوب می‌شوند؛ از جمله فعالیت‌های مهم در زمینه بومی سازی طراحی و ساخت شیرهای چند راهه یا همان منیفولد ولو است و یک مدل از منیفولد ولو را که در فشار کاری ۴۰۰ بار قرار است کار کند را تولید کرده‌ایم.

شریفیان با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که قبلاً برای شیرهای منیفولد ولو با آن درگیر بودیم، این بود که از خارج وارد می‌شد، تست شده بود و حتی برگه گارانتی داشت که نشان دهنده تست شیر مبنی بر این اینکه نشتی ندارند بود، افزود: دستگاه تستی برای این شیرها در کشور وجود نداشت، یکی از کارهای مفیدی که انجام دادیم، این بود که همان موقع که می‌خواستیم شیرهای چند راهه را بسازیم، یک دستگاه تست هم برای آن طراحی کردیم؛ ساخت این دستگاه مورد تأیید پالایش نفت اصفهان هم است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۸۰ پروژه در زمینه پروژه‌های بومی سازی داشته‌ایم، اضافه کرد: فعالیت مهمی که اکنون در حال انجام آن هستیم، در زمینه تحقیق و توسعه خط تولید پارچه ملت بلون (Melt Blown) است که مصارف بسیار زیادی دارد و مهم‌ترین مصرف ان برای تولید ماسک‌های تنفسی است؛ از ویژگی‌های مهم این پارچه ظرافت الیاف و قدرت نفوذناپذیری بالای آن است که تقریباً کار طراحی آن تمام شده و وارد مراحل اجرایی و ساخت شده است.

کد خبر 424328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.