میراث فرهنگی در حفاظت از سرمایه‌های شهر شفاف عمل کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سازمان میراث فرهنگی خواستارم که در حفاظت از سرمایه‌های میراثی شهر موضعی شفاف اتخاد کرده تا از دوگانگی در تصمیم گیری ها جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حق دسترسی به اطلاعات و شفاف سازی امور بخشی از حقوق شهروندی و یکی از راه‌های جلوگیری از فساد است، اظهار کرد: روابط عمومی به عنوان واسطه‌ای بین مسئولان و شهروندان مردم را در جریان تصمیمات و اقدامات مسئولان قرار می‌دهد و در راستای شفاف‌سازی امور بهترین بخش را به عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه روابط‌عمومی سبب می‌شود که ارتباط بین مردم و مسئولان به صورت یک طرفه نباشد، افزود: روابط عمومی علاوه بر اینکه در راستای شفاف‌سازی شهروندان را در جریان امور قرار می‌دهند باید واسطه‌ای برای مشارکت شهروندان باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اولین شرط برای داشتن یک ارتباط خوب سخن گفتن از روی آگاهی، علم و اطلاع است و به عبارتی روابط‌عمومی باید تلفیقی از اخلاق، علم و هنر باشد، لذا ضمن تشکر از اقدامات بسیار خوب روابط عمومی به خصوص در راستای قطع زنجیره کرونا تأکید بر ارتباط مسئولان و شهروندان به طور مستمر و شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق است.

وی با اشاره به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، ادامه داد: هر قوم و ملتی در فرهنگ و تمدن بشری از طریق آثار باستانی و میراث فرهنگی آن کشور شناخته می‌شود. وجود حدود ۲۰ هزار آثار تاریخی و طبیعی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در استان اصفهان که حدود یک هزار و ۷۰۰ اثر ثبت ملی و شش اثر ثبت بین‌المللی شده است و همچنین برخورداری از صنایع‌دستی معتبر جهانی موقعیت منحصر به فردی به استان اصفهان داده که حفاظت و نگهداری این میراث و انتقال آن به نسل آینده از وظایف ما است.

روشن خاطرنشان کرد: از سازمان میراث فرهنگی خواستارم که در حفاظت از این سرمایه ارزشمند شهرمان موضعی شفاف اتخاد کرده تا از دوگانگی در تصمیم گیری ها در نهادها و ارگان‌های مختلف جلوگیری شده و همچنین اعتماد شهروندان به صورت پروژه‌های در دست اقدام افزایش یابد.

کد خبر 424252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.