پروژه‌های سینمایی در اروپا از سر گرفته شد

چندین کشور اروپایی از جمله ایسلند، جمهوری چک، لهستان و فرانسه اجازه دادند تا ساخت تولیدات سینمایی و تلویزیونی تحت شرایط خاص و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از هالیوود ریپورتر، چند کشور اروپایی اجازه بازگشایی و از سرگیری برخی از کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی را با رعایت پروتکل بهداشتی صادر کردند. همچنین این کشورها اجازه از سرگیری فیلم‌برداری و تولید پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی را داده‌اند. کشورهای پرتغال و فرانسه اعلام کردند که از این هفته پروژه‌های سینمایی و سریالی در حوزه بین‌المللی و محلی می‌توانند فیلمبرداری خود را از سر گرفته و یا آغاز کنند.

برای این پروژه‌ها رعایت مفاد پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله ایمن (حداقل دو متر) و الزام استفاده از ماسک تعیین شده است. همچنین برای صحنه‌های کوچک‌تر باید حداقل افراد در جلسات فیلمبرداری حضور داشته باشند. این پروتکل‌ها در هر کشور متفاوت است، به عنوان مثال اسپانیا تنها اجازه فیلمبرداری در مناطق سفید و البته فضای باز را می‌دهد. در پاریس نیز ساخت فیلم تنها در مناطق شهری که به عنوان مناطق سبز اعلام شدند امکانپذیر است.

فیلم‌سازان اروپایی در کنار برپایی جلسات فیلمبرداری نیم نگاهی به وضعیت سفر نیز دارند، زیرا بسیاری از آثار تنها در یک لوکیشن و محل فیلمبرداری نمی‌شود. جمهوری چک مرزهای خود را برای غیر اروپایی‌ها از یازدهم ماه می میلادی باز کرده است، اما اعضای پشت صحنه یک اثر سینمایی باید حتماً تست و آزمایش‌های لازم را پشت سر بگذارند و از سلامت آنان اطمینان حاصل شود.

در ایسلند هر مسافری پیش از ورود به کشور باید یک قرنطینه ۱۴ روزه را پشت سر بگذارد، اما این کشور برای فیلمسازان و تیم پشت صحنه یک مزیت در نظر گرفته است. تیم فیلم‌ساز می‌توانند وارد ایسلند شود و دوران قرنطینه خود را در لوکیشن و هتل گذرانده و همزمان به فیلمبرداری مشغول شوند.

با این حال در بسیاری کشورهای اروپایی محدودیت‌های گسترده‌ای برای مسافران غیر اروپایی وجود دارد و پیش بینی می‌شود حداقل تا یک ماه دیگر مرزهای کشورها روی مسافران بسته باشد. ضمن اینکه بازگشت به خانه و کشور محل زندگی نیز می‌تواند یک چالش مهم باشد. ایالات متحده آمریکا در ماه مارس مرزهای خود را روی مسافران اروپایی بست و همچنان این محدودیت ادامه دارد. لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید هفته پیش گفت که دونالد ترامپ در حال بررسی موضوع سفرهای بین‌المللی است.

آنچه برای فیلمسازان در اروپا و بسیاری دیگر از نقاط دنیا باقی مانده است، انبوهی از دستورالعمل‌ها است که باید برای از سرگیری فیلمبرداری آن‌ها را رعایت کنند. بسیاری از سینماگران تشنه بازگشت سر کار هستند و برای بازگشت به کار هرکاری می‌کنند.

کد خبر 424006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.