سندی از منع فعالیت روحانیون در ماه رمضان + تصویر

سندی خیلی محرمانه از تلاش ساواک برای جلوگیری از فعالیت‌های سیاسی روحانیت در ماه رمضان سال ۴۵ از سوی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر شده است.

به گزارش ایمنا، در رمضان ۱۳۴۵، انقلابیون در حالی که رهبرشان در تبعید به سرمی‌برد، کوشیدند از ظرفیت این ماه مبارک نهایت بهره را ببرند. در سوی دیگر ساواک نیز محدودیت‌ها را شدیدتر کرده بود. در چنین فضایی، آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در آستانه ماه رمضان به تازگی از بند ساواک رهایی یافته بود، در جلسات مختلفی که با سایر روحانیون داشت، مجدداً عزم خود را برای مبارزه نشان داد.

در همین رابطه، اداره اسناد، آرشیو، انتشارات و کتابخانه تخصصی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سندی از تلاش ساواک برای جلوگیری از فعالیت‌های سیاسی روحانیت در ماه رمضان سال ۴۵ را منتشر کرده است.

ساواک در ۱۰ آذر ۱۳۴۵ به شهربانی گزارش داد: «اطلاعات واصله حاکی است که نامبرده… کماکان به رویه‌ی ناصواب گذشته و بلکه حادتر ادامه داده و مرتباً در منابر خود سخنان تحریک‌آمیز و اغواکننده بیان می‌نماید.»

در ادامه همین گزارش تصریح شده بود: «علی‌حده، با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و اینکه ادامه چنین وضعی به مصلحت نمی‌باشد، خواهشمند است دستور فرمائید به نحو مقتضی از تحریکات مضر این شخص جلوگیری و نتیجه را به این سازمان اعلام دارد…»

منبع: ایسنا

کد خبر 424002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.