۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
اصفهان ۵ هزار کودک بدون حامی دارد

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۵ هزار فرزند تحت پوشش طرح های اکرام و محسنین در استان اصفهان وجود دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها دارای حامی و پنج هزار نفر هنوز حامی ندارند.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اجرای طرح‌های اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد، اظهار کرد: هر سال در ایام ماه رمضان علاوه بر طول سال پایگاه‌هایی دایر می‌شد اما امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع  بیماری کرونا پایگاه‌ها را به طور محدود برقرار کردیم اما افراد از فرصت دیگری که ایجاد شده استفاده کنند و با ارسال عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ یتیم مورد نظر خود را برای حمایت در شهرستان یا استان دلخواه خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه میزان کمک در این طرح بر اساس توان افراد نیکوکار است، افزود: افرادی که متقاضی مشارکت در این بخش هستند می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir فرزند معنوی خود را انتخاب کرده و میزان مبلغی که توان پرداخت آن را دارند متقبل شوند.

۲۵ هزار فرزند یتیم و غیر یتیم در اصفهان تحت پوشش هستند

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص روند شفاف سازی هزینه‌کرد کمک‌های افراد حامی، تصریح کرد: از چهار ماه گذشته نرم‌افزاری طراحی شد که پرداخت حامی بدون واسطه و به طور مستقیم به حساب یتیم مورد نظر واریز می‌شود قبلاً نرم‌افزار به صورتی بود که شخص از طریق خودپرداز بانک ملت مبلغ حمایتی خود را به حساب امداد و این مبلغ پس از ۴۸ ساعت به حساب یتیم منتقل می‌شد اما امروز با شماره کارت انحصاری مستقیماً کمک به حساب فرد موردنظر واریز و رسید آن صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ هزار فرزند اکرام و محسنین (یتیم و غیر یتیم) در استان اصفهان تحت پوشش کمیته امداد هستند، اظهار کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از این تعداد دارای ۷۰ هزار حامی هستند اما نزدیک به پنج هزار از فرزندان ما از گروه محسنین هنوز هیچ حامی ندارند.

زارع با ابراز امیدواری از جذب حامی برای این فرزندان در تشریح وضعیت آنها، گفت: فرزندان غیریتیم (محسنین) فرزند افراد از کار افتاده، زنان مطلقه یا دارای والدینی با بیماری صعب‌العلاج هستند که این عده تحت عنوان محسنین هستند و پنج هزار از این فرزندان ما هنوز بدون حامی هستند.

وی در خصوص میزان کمک‌های مالی این حامیان گفت: حامیان با هر مبلغی از ۱۰ هزار تومان گرفته تا هر مبلغی که توان دارند و علاقمند به کمک هستند می‌توانند برای یک دوره شش ماهه حمایت این فرزندان را در هر نقطه از کشور با هر سن و جنس و شرایطی کاملاً بدون دخالت امداد بر عهده بگیرند.

کمک‌ها به مددجویان کمیته امداد در ایام کرونا

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص کمک‌های ایام کرونا، گفت: اولین اقدام ما در شروع ایام کرونا اختصاص مبلغ ۳۲ میلیارد ریال با اولویت اختصاص به بیماران خاص، صعب‌العلاج و سالمندان از مددجویان بود که با سرانه میانگین ۱۵۰ تومان به هر نفر برای خرید اقلام بهداشتی پرداخت شد که علاوه بر آن با تعامل خیریه‌ها و نهادهای مختلف ۱۵۰ هزار بسته بهداشتی و ۵۰ هزار بسته غذایی و سبد حمایتی در کل مراکز امداد و مراکز نیکوکاری امداد در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان تحت نظر کمیته امداد فعالیت می‌کنند، افزود: ۱۸۰ مرکز از این تعداد فعال هستند و مبالغی را از کمک‌های مردمی جذب کرده و با صلاحدید خود در حوزه‌های مختلف توزیع می‌کنند که مخاطبان این نهادهای نیکوکاری تنها مددجویان امداد نیست بلکه نیازمندان منطقه و محدوده خود را در حد وسع خود پوشش می‌دهند.

زارع در خصوص دیگر اقدامات این نهاد، خاطرنشان کرد: اعتباری ۱۷ میلیارد ریالی برای شهرستان‌ها اختصاص یافت و این رقم برای کمک به مشاغلی بود که قبلاً تحت پوشش امداد بودند و از این نهاد وام دریافت کرده بودند اما مشاغل آنها از بیماری کرونا آسیب دیده بود که به این افراد از ۱۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۵۵ واحد اشتغال مددجویی به سمت تولید اقلام بهداشتی هدایت شدند، تصریح کرد: در ایام شیوع کرونا این تعداد مرکز تولیدی اقدام به تولید گان، ماسک و دستکش کردند که بیش از یک میلیون ماسک و تعداد قابل توجهی گان و لوازم بیمارستانی تولید و بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع کردند.

افزایش ۳ هزار خانواری مددجویان کمیته امداد در بحران کرونا

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص افزایش آمار مددجویان کمیته امداد در بحران کرونا، گفت: با اینکه سیاست امداد کاهش ورودی است و هر سال با ایجاد اشتغال برای مددجویان بین هشت تا ۱۰ هزار خانواده از حمایت امداد خارج می‌شوند اما به دلیل شیوع این بیماری از اسفندماه ۹۸ تاکنون بیش از سه هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۸۰۰ خانوار از پوشش دریافت مستمری امداد خارج شدند، اظهار کرد: این سه هزار خانوار که عمدتاً از کارگران فصلی بودند تحت عنوان تبصره ۱۴ از یارانه دولتی به مدت محدود دو تا شش ماهه بهره‌مند می‌شوند.

کمک مالی کمیته امداد به متوفیان ناشی از کرونا

زارع با بیان اینکه هزینه مددجویان تحت پوشش امداد در درمان کرونا رایگان است، اظهار کرد: با پیگیری شده به خانواده متوفیان بیماری کرونا که تحت پوشش امداد بودند و از این بیماری فوت شدند کمک مالی شده است.

وی در تشریح این موضوع گفت: به خانواده این افراد متوفی تحت پوشش که به تائید دانشگاه علوم پزشکی از کرونا فوت شده‌اند، اگر فوت شده سرپرست خانوار باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و اگر غیر سرپرست و عضو خانواده باشند مبلغ پنج میلیون تومان برای جبران بخشی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

وضعیت مسکن مددجویان کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص تسهیلات مسکن مددجویان، گفت: مساعدت مسکن به خانواده‌های واجد شرایط بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و تا ۳۰ میلیون هم به صورت وام قرض‌الحسنه است که سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ واحد مسکونی به این خانواده‌ها اختصاص یافت که ۱۳۰ واحد آن مسکن مهر فولادشهر بود که در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان مساعدت لازم برای خرید یا ساخت مسکن مددجویان انجام شد.

پایداری اشتغال در طرح‌های کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد مددجویان امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند، خاطرنشان کرد: تعداد عمده‌ای از مددجویان ما از این گروه هستند که موضوع اشتغال و طرح‌های متنوعی را برای آنها ایجاد کردیم اما در مورد مشاغل خانگی سرانه مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومان است که فرآیند شناسایی، مشاوره، اخذ مجوز، آموزش، ایجاد و نظارت پنج ساله بر طرح و کمک در بازاریابی و فروش از اقدامات کمیته امداد در این حوزه است.

زارع در خصوص پایداری طرح‌های اشتغال امداد تصریح کرد: با اطمینان می‌گویم که پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد بیشتر از دیگر طرح‌های اشتغال ایجاد شده توسط دیگر نهادهاست و آن هم به دلیل مکانیزم اجرای طرح توسط امداد است بدین شکل که قبل از ایجاد طرح مشاوره، آموزش و نظارت پنج ساله ناظران اشتغال بر این طرح‌ها همگی عامل پایداری اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص میزان اعتبار جذب شده در سال ۹۸ برای طرح‌های اشتغال، گفت: بانک‌های استان با کمیته امداد تعامل خوبی داشته‌اند تا حدی که سال گذشته از ۱۶۴ میلیارد تومان اعتباری که باید از طریق بانک‌ها در حوزه اشتغال جذب می‌شد ۱۵۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

کد خبر 423913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.