آقاپور: رحمانی عملکرد خوبی را از خود برجای گذاشت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رحمانی در زمینه راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید به ویژه در بخش بنگاه‌های کوچک اقتصادی، زحمات زیادی را کشید. با توجه به کمبود منابع و شرایط سخت کشور، وی در طول دو سال عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت.

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون دلایل برکناری وزیر صمت اظهار کرد: رضا رحمانی در حالی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت که کشور در بدترین وضعیت اقتصادی به سر می‌برد؛ زیرا تحریم‌های تازه آمریکا تأثیرات خود را بر اقتصاد ایران گذاشته بود و نرخ ارز نیز افزایش پیدا کرده بود و در ادامه کشور درگیر شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی در زمینه تأمین کالای اساسی کشور شد؛ بنابراین نباید عملکرد رحمانی را با دیگر وزرا و در شرایط عادی کشور مقایسه کرد.

وی افزود: رحمانی در راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع تولید به ویژه در بخش بنگاه‌های کوچک اقتصادی، زحمات زیادی کشید. با توجه به کمبود منابع و شرایط سخت کشور، وی در طول دو سال عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقصر افزایش قیمت خودرو به صورت کامل وزارت صمت نبوده و منصفانه نیست که امروز تبدیل به سیبل تمامی انتقادات شود؛ زیرا روزانه یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به حجم نقدینگی کشور اضافه شده و این حجم از نقدینگی در جامعه به هر سمت اقتصاد حرکت کند باعث مختل کردن وضع آن می‌شود؛ بنابراین در چنین مواردی وزارت صمت به تنهایی مقصر نبوده و دلالان و رفتار مصرف کنندگان نیز بر قیمت کالا اثرگذار است.

آقاپور تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم برای خرید خودرو دست نگه دارند؛ زیرا با کاهش تقاضا قیمت خودرو نیز به شکل واقعی خود باز می‌گردد. باید درخواست بازار خودرو به سمت مصرف کننده واقعی برود نه محتکران و دلالان.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه سرپرست فعلی وزارت صمت، افزایش تاب آوری بنگاه‌های اقتصادی در زمان شیوع کرونا است. لازم است وی توجه ویژه ای به وضعیت واحدهای تولیدکننده داشته باشد و با ایجاد ارتباط با بانک مرکزی وام‌های ۱۰ درصدی را در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار دهد. همچنین توجه خاصی به جهش تولید و افزایش صادرات غیر نفتی داشته باشد و بخش بازرگانی و تجارت وزارت صمت نیز فعال شود.

کد خبر 423713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.