زنان ناشناخته بیشتر از افراد شناخته شده در انتخابات ثبت نام کردند

دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: به دلیل برخوردهای غیراصولی که با سیاسیون می‌شود و به خصوص خسارت‌های معنوی که به زنان فعال سیاسی وارد شده، کمتر از ثبت نام در انتخابات استقبال کردند و چهره‌های ناشناخته‌تر زنان اصلاح طلب بیشتر از افراد شناخته شده وارد عرصه انتحابات شدند.

فاطمه راکعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص چرایی استقبال نکردن زنان از حضور در مجلس یازدهم، اظهار کرد: زنان اصلاح طلب یا کسانی که به جریان رقیب وصل نبودند اقبال کمی برای ثبت نام در انتخابات داشتند؛ هر چند آماری از ثبت نامی‌های مجلس قبل ندارم اما قطعاً در حد انتظار ما که همواره خواهان مشارکت پررنگ زنان هستیم نبود.

این نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: دلایل این نبود اقبال هم مشخص است؛ زنان اصلاح طلب آسیب‌های حضور در عرصه سیاسی را دیده و دلزده شده بودند، تا حدی که بسیاری از آنها برای شرکت در انتخابات ثبت نام هم نکردند.

وی در تشریح این موضوع، خاطرنشان کرد: به دلیل برخوردهای  غیراصولی که با سیاسیون می‌شود و به خصوص خسارت‌های معنوی که به زنان فعال سیاسی وارد شده، کمتر از ثبت نام در انتخابات استقبال کردند و چهره‌های ناشناخته‌تر زنان اصلاح طلب و در رده‌های پایین‌تر احزاب بیشتر از افراد شناخته شده وارد عرصه انتحابات شدند.

راکعی در خصوص دلایل حضور نیافتن زنان دانشگاهی متخصص گفت: در مورد این زنان هم بیشتر علاقمند بودیم که حضور داشته باشند تا به دلیل تخصص‌شان وارد رقابت انتخابات شوند و در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور پررنگی داشته باشند، اما این قشر زنان استقبالی از ثبت‌نام در انتخابات نکردند و این استقبال نکردن هم به دلیل ایجاد خسارات و لطمه‌های بسیار در سطوح اجتماعی، خانوادگی و شغلی زنان فعال سیاسی بود.

وی تصریح کرد: به طور کلی دلزدگی و علاقه نداشتن زنان به حضور در انتخابات مجلس و استقبال بیشتر آنان از انتخابات شوراهای شهر و روستا، همگی به دلیل وارد شدن خسارات مختلف به زنان فعال در صحنه سیاست است.

کد خبر 423696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.