دومین شانس قهرمانی اصفهان در آسیا / ذوب آهن ۱-۳ سئونگنام ایلهیوا فینال آسیا + فیلم بازی

ذوب آهن سال ۲۰۱۰ با هدایت منصور ابراهیم زاده به فینال آسیا رسید و آنجا مقابل نماینده کره تن به شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ذوب آهن پس از طی مسیری سخت در لیگ قهرمانان ۲۰۱۰ توانست به فینال این رقابت‌ها راه یابد. در آن دوره از مسابقات که فینال آسیا به تقلید از اروپا، به شکل تک بازی برگزاری می‌شد، ذوبی ها به توکیو ژاپن رفتند، تا درست سه سال بعد از حضور همشهری در ژاپن برای برگزاری فینال آسیا آنها این بار شانس خود برای قهرمانی را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:

پایان افسانه ذوب آهن در لیگ قهرمانان ۲۰۱۰

شما ذوب آهن هستید، نایب قهرمان آسیا + تصاویر

حریف آنها سئونگنام ایلهیوا کره جنوبی بود. ذوبی ها بازی را خوب شروع‌کردند و بدون ترس به سمت دروازه سئونگنام یورش بردند، اما این تیم کره ای بود که با ارائه یک بازی حساب شده سه گل به ذوب آهن زد. در دقایق پایانی محمدرضا خلعتبری یکی از گل‌های خورده گاندوها را جبران کرد، اما سودی نداشت تا دومین تیم اصفهانی هم بدون جام فینال آسیا را ترک کند.

خاطره مهدی رجب زاده از فینال آسیا

رجب زاده با بیان اینکه هنوز به بلوغ فکر لازم برای رسیدن به قهرمانی در آسیا نرسیده‌ایم، در خصوص تجربه‌اش با ذوب آهن در فینال آسیا، گفت: یادم است وقتی به فینال رسیدیم، بازیکنان و کادر از چند روز قبل فقط در این فکر بودند که بعد از قهرمانی چه کاری انجام بدهند! تیم حریف سئونگام کره تیم بسیار خوبی بود و خیلی حرفه‌ای در ۱۵ دقیقه ابتدایی با دفاعی منظم ما را محک زد. تیم ما ولی مرتب در حال حمله کردن بود و روی دو ضد حمله گل خوردیم و از هم پاشیدیم.

یادداشت اختصاصی محمدرضا صدر درباره‌ی حضور ذوب آهن در فینال آسیا:

این سفر کرده که صد قافله دل همره او است

روزی که خبری از تعطیلی کلاس‌های درس نبود!

یکی از نکات جالب این مسابقه، برگزاری بازی در ساعت ۱۳:۳۰ دقیقه بود که بسیاری از کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان اصفهانی موفق نشدند تا بازی تیم محبوب‌شان در فینال آسیا را زنده تماشا کنند. این در حالی است که هشت سال پس از این اتفاق و زمانی که پرسپولیس به فینال رسید و ساعت بازی هم چون دیدار ذوب آهن در تایم درسی قرار داشت، با دستور وزیر آموزش پرورش امکان تماشای فینال آسیا در مدارس فراهم و کلاس دانش آموزان دو ساعتی تعطیل شد. دانشگاه‌ها و ادارات نیز شرایطی را فراهم کردند تا طرفداران این تیم تهرانی بتوانند به راحتی فینال تیم‌شان را تماشا کنند تا خیلی از ادعاها را به اثبات برساند.

لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ - فینال

استادیوم: المپیک توکیو ژاپن

تاریخ برگزاری: ۲۲ آبان ۸۹

ذوب آهن ۲-۲ سئونگنام ایلهیوا

کد خبر 423610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.