معماران آلمانی چگونه با بحران مسکن مقابله می‌کنند؟

گروهی از معماران اهل برلین، پایتخت و بزرگترین شهر آلمان، برای مقابله با بحران مسکن، به خصوص برای افراد کم‌درآمد ساختمان‌های تجاری و کارخانه‌های بدون استفاده شهر را به خانه‌هایی مقرون به صرفه تبدیل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آن‌جا که قیمت مسکن برلین در یک دهه اخیر تقریباً دو برابر شده است، بسیاری از مردم و طراحان شهری به دنبال یافتن راه چاره هستند. مقامات ارشد و نهادهای شهر در تلاشند مانع از افزایش قیمت اجاره‌ها شوند و این در حالی است که گروهی از معماران دست به نوآوری زده‌اند و از کارخانه‌ها و ساختمان‌های تجاری برای احداث نوع جدیدی از مسکن به نام "غلاف‌های اجاره‌ای" بهره گرفته‌اند. این معماران قصد دارند خانه‌های متعدد کوچکی را در این مکان‌ها احداث کنند و آن‌ها را در اختیار خانواده‌های کم‌درآمد برلینی قرار دهند. فضای عمومی بین این خانه‌ها نیز پنج ستاره خواهد بود و باغ‌ها، آشپزخانه‌ها، حمام‌های بخار و حتی استخرهای شنای مجللی را در بر خواهد گرفت.

معماران برلینی سازه‌های تجاری و عمومی متروکه را برای اجرای پروژه خود انتخاب کردند تا به مردم اطمینان دهند که این خانه‌ها تحت قوانین سفت و سخت اداری قرار ندارند و هیچ رقابتی در افزایش اجاره‌بهای آن‌ها وجود ندارد. در واقع، معماران با انتخاب فضاهای متروکه برای مسکن‌سازی، خانه‌هایی را در اختیار مردم کم درآمد قرار می‌دهند که قیمتی کمتر از اجاره یک اتاق در آپارتمان‌های شهر دارد. اولین پروژه معماران برلینی قرار است در یکی از بانک‌های سابق شهر به مرحله اجرا درآید و سپس سایر کارخانه‌ها و مراکز تجاری متروکه شهر مورد استفاده قرار گیرد.

اگرچه ایده غلاف‌های اجاره‌ای پیشینه‌ای قدیمی دارد، با این حال، معماران برلینی پروژه خود را "نوع جدیدی از مسکن‌سازی برای مردم، نه برای "مالکان" می‌دانند و با این کار می‌خواهند انتقاد خود در خصوص مسائلی نظیر بحران مسکن، افزایش اجاره خانه‌ها، قدرت مالکان، نابرابری خانه‌سازی و افزایش انتشار کربن ناشی از ساخت و ساز را به گوش دولت و مقامات رسمی برسانند.

کد خبر 423443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.