پایان رویای صعود به دست ژرمن های پیر/ ایران ۰-۲ آلمان جام جهانی ۱۹۹۸ + فیلم بازی

تیم ملی ایران در آخرین بازی گروهی خود در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه رودروی تیم ملی آلمان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی پس از یک صعود دراماتیک به عنوان سی و دومین تیم، راهی جام جهانی فرانسه شد. دو هفته بعد از تساوی دلچسب مقابل استرالیا، قرعه کشی رقابت‌های جام جهانی انجام شد و ایران در یکی از سخت‌ترین قرعه‌ها با یوگسلاوی، آلمان و آمریکا همگروه شد.

ایران در روز نخست با وجود شایستگی تن به شکست مقابل یوگسلاوی داد و در بازی بعد، آمریکا را شکست داد. ایران برای صعود آلمان می‌گذشت تا طعم حضور در ۱۶ تیم نهایی را بچشد.

ایران بازی را خوب و حتی بهتر از حریف قدرتمندش استارت زد. نیمه اول، دو تیم موقعیت خاصی نداشتند تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم، تیم ایران مغلوب نام آلمان شد. سال ۱۹۹۸ آلمان یکی از پیرترین تیم‌های خودش را داشت اما ترس از نام آلمان و واهمه از بازی با این تیم، رؤیای صعود را بر باد داد. دقیقه ۵۰ الیور بیرهوف با پروازی هنرمندانه تیر نخست را به دروازه عابدزاده شلیک کرد و تنها هشت دقیقه بعد، کلینزمن توپ بازگشتی از تیرک دروازه را به گل تبدیل کرد تا خوشحالی معروف خود را با تکان دادن تور دروازه ایران ابراز کند.

به این ترتیب تیم ملی فوتبال کشورمان درحالی از دور رقابت‌ها کنار رفت، که چیزی برای صعود کم نداشت و تنها نداشتن خودباوری بازیکنان ایران سه امتیاز شیرین را تقدیم ژرمن‌ها کرد تا آنها به جای ایران راهی دور حذفی شوند.

جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه - دور گروهی

استادیوم: استاد دو لا موسون - مون پلیه فرانسه

تاریخ برگزاری: ۱۳ خرداد ۷۷

استقلال ۲-۲ اف سی سئول

کد خبر 423379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.