رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی اصفهان اجازه پذیرایی در واحد صنفی را ندارند

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: رستوران‌ها و واحدهای اغذیه‌فروشی از جمله فست‌فودها هنوز اجازه پذیرایی از مشتریان را در داخل واحد صنفی خود ندارند و فقط باید به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی میرجهانیان گفت: هنوز هیچ دستور رسمی برای پذیرایی در انظار و داخل واحدهای صنفی اغذیه‌فروشی و فست فود صادر نشده است مگر آنکه این واحدها در برخی مراکز خاص مانند هتل‌ها یا داخل پایانه مسافربری باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که بر اساس شواهد موجود برخی از باشگاه‌های ورزشی بصورت " در بسته " فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی همچنان جزو مشاغل پر خطر هستند که نباید فعالیت داشته باشند و کار این قبیل باشگاه‌ها، تخلف محض است.

میرجهانیان تاکید کرد که امکان انتقال ویروس کرونا در این قبیل باشگاه‌ها بدلیل اینکه افراد داخل یک مکان سر بسته تجمع دارند، بالاست و برای ورزشکارانی که آنجا تمرین می‌کنند، خطرهای زیادی بهمراه دارد.

وی با بیان اینکه مکان‌های دیگری مانند آموزشگاه‌های زبان، موسیقی و فنی و حرفه‌ای نیز هنوز اجازه فعالیت ندارند، اضافه کرد: امکان برگزاری کلاس‌های نظری آموزشگاه‌های رانندگی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با اشاره به بازگشایی آرایشگاه‌های مردانه و زنانه از چند روز گذشته، گفت: این مکان‌ها می توانند با رعایت دستورهای بهداشتی و جلوگیری از تجمع مشتریان داخل واحد صنفی فعالیت کنند.

میرجهانیان از مهمترین چالش‌هایی که درباره فعالیت واحدهای صنفی کم خطر در یک ماه گذشته وجود داشت را رعایت نکردن فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله ایمن و استفاده نکردن از وسائل حفاظت فردی در برخی واحدها عنوان کرد و افزود: این کار باعث انتقال آلودگی ویروس کرونا به محیط می‌شود.

میرجهانیان تصریح کرد: در یکی دو روز آینده درباره نحوه برپایی مراسم شب قدر و نماز جماعت در اداره‌ها در استان اصفهان تصمیم‌گیری و اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 423289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.