انتقاد عضو شورا از نبود توازن در کاشت درختان تبریز

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: نباید اینگونه باشد که قسمتی از شهر مملو از زیبایی های بصری و قسمتی خالی از این لوازم‌ باشد چون شهر متعلق به همه شهروندان و همه مناطق است

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، محمدزاده با بیان اینکه انتظار داریم در کاشت درختان و به خصوص یک میلیون درختی که امسال قرار است در تبریز کاشته شود از نظرات کارشناسان استفاده شود، اظهار کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص اجرای طرح کاشت یک میلیون نهال باید بدون احساسات و با برنامه و کار کارشناسی اقدام کند، زیرا بر اساس نظر کارشناسان در سال‌های گذشته درختانی در تبریز کاشته شده که با شرایط زیست محیطی تبریز مناسب نیست و باعث از بین رفتن نهال‌ها و هدررفت بیت‌المال شد و اگر از گونه‌های درختی ارسباران استفاده می‌شد بازدهی بیشتر و بهتر بود.

وی با انتقاد از نبود توازن در کاشت درختان و زیباسازی شهری گفت: نباید اینگونه باشد که قسمتی از شهر مملو از زیبایی‌های بصری و قسمتی خالی از این لوازم باشد چون شهر متعلق به همه شهروندان و همه مناطق است.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه در استفاده از بیت المال باید نهایت دقت را به خرج داد تصریح کرد: این پول‌ها از مردم گرفته می‌شود تا برای شهر هزینه شود نباید با هزینه کرد خروار خروار بیت‌المال و عدم دقت به نحوه و زمینه هزینه آن را هدر داد.

وی با انتقاد از کاشت درختان ضعیف و کم بازده در شهر ادامه داد: در کل دنیا از دستگاه‌های انتقال درخت استفاده می‌شود اما در ایران و در تبریز از روش‌های سنتی دست بردار نیستیم.

محمدزاده با بیان اینکه دستگاه انتقال درختان بزرگ در شهرداری تبریز برای درختان با قطر ۱۳ سانتی متر است، گفت: درختان با قطر بیشتر از آن با این دستگاه قابل حمل نیست و در صورت حمل قابل رویش مجدد نخواهد بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تبریز با بیان اینکه اگر از پیمانکاران ضمانت اجرایی و نگهداری مناسب اخذ شود شاهد کم کاری در پروژه‌ها نخواهیم بود، افزود: شهرداری در زمینه درختان کاشته شده در سال فضای سبز از پیمان کاران ضمانت اجرایی مناسب اخذ کند.

کد خبر 423246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.