۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
خندیدن را فراموش نکنید

علی‌رغم تمامی بهانه‌های موجود، زندگی بسیار آسان است ولی انسان بیهوده آن را سخت می‌گیرد؛ یکی از پیچیده‌ترین اقدامات وی نیز اهمیت ندادن به مسائل کوچکی است که توانایی ایجاد تغییراتی چشمگیر را دارند، مسائلی به کوچکی خندیدن به ترک دیوار!

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زندگی هدیه بی‌نظیر و نابی است که هر انسانی تنها یک‌بار فرصت تجربه کردن آن را در اختیار دارد، هدیه‌ای ساده که بسیاری از انسان‌ها آن را پیچیده و مبهم می‌کنند چراکه برای مسائل کوچکی که قدرت اعمال تغییرات بزرگ را دارند هیچ ارزش و اهمیتی قائل نمی‌شوند.

زندگی ساده است و خندیدن نقش بسزایی در شادتر کردن و زیبایی بیشتر آن دارد. خندیدن هیچ نیازی به دلایل خاص ندارد و گاهی تنها وجود آن باعث می‌شود که احساس بهتری در انسان به وجود آید.

به همین دلیل بسیاری از متخصصان، خنده را یکی از بهترین داروها و از مؤثرترین روش‌های درمانی عاطفی و جسمی برای افراد تحت فشار می‌دانند، دارویی بدون هزینه با تأثیرگذاری بالا که منجر به آزاد شدن اندورفین درون مغز می‌شود.

اندروفین که به دلیل خاصیت آرام‌بخشی خود به‌عنوان مورفین طبیعی بدن نیز شناخته می‌شود، یک بی‌حس‌کننده عصبی است که به کاهش مواد شیمیایی مضر بدن در شرایط استرس‌زا و ایجاد نوعی حس سرخوشی، آرامش و لذت کمک می‌کند.

این تغییرات باعث می‌شود که نگرش فرد بهبود یابد و او بتواند برای مقابله با شرایط سخت احساس آمادگی کند. خندیدن انسان را در یک قاب ذهنی مثبت قرار داده، موارد خوب را در نظر او زیباتر و بهتر جلوه می‌دهد، احساس غم و ناراحتی را قابل تحمل‌تر می‌کند و در کنار تنش‌زدایی و کاهش استرس منجر به تسکین دردهای جزئی جسمانی نیز می‌شود، به‌طوری‌که تنها با چند دقیقه خنده می‌توان تا حدود یک ساعت بدن و ماهیچه‌هایی آرام داشت.

علاوه براین خندیدن از ته دل می‌تواند جریان خون در بدن را بهبود بخشد و عملکرد قلب را تقویت کند. این امر در افزایش مصونیت بدن برای مقابله با بیماری‌ها نیز مؤثر است.

داشتن ذهن و بدنی آرام همچنین قابلیت تمرکز و مهارت‌های حل مسأله فردی را ارتقا می‌بخشد و با گشودن دریچه‌های ذهن به روی دیدگاه‌های وسیع‌تر برای حل موارد استراتژیک راهکارهای بیشتر و بهتری ارائه می‌دهد.

تهیه این دارو به هیچ وجه مشکل نیست، تنها باید به دنبال موارد خاصی بود که باعث گشوده شدن لب‌ها از یکدیگر به نیت خنده می‌شود و دوز مصرفی آن در کم‌ترین حالت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز است.

البته خنده تنها دارویی است که برخلاف دیگر داروها، مصرف زیاد آن عوارض جانبی مضر ندارد و برعکس، روند درمان را سرعت می‌بخشد. همچنین باید دانست که خندیدن به شدت مسری است و تماشای یک صورت خندان می‌توان به سرعت در جامعه فراگیر شود، یک فراگیری مثبت در بهترین حالت ممکن.

تماشای فیلم‌های خنده‌دار و گوش کردن به برنامه‌های طنز رادیویی، مشاهده چهره‌های خندان اطراف، آموزش دادن خنده اول به خود و بعد به دیگران که یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های موجود میان افراد شاد و افراد افسرده است، تبدیل لحظات ناخوشایند، اشتباهات و کاستی‌ها به فرصت‌هایی برای خندیدن، سعی در خنداندن خود به هر وسیله ممکن، احاطه شدن با انسان‌ها خنده‌رو و دوری از افراد همیشه شاکی و در نهایت متعهد شدن به آغاز کردن و به پایان رساندن روز با خنده بیشتر و بیشتر و بیشتر، همگی تبدیل به عاداتی مثبت برای خندیدن خواهند شد که زندگی را به سمت و سوی سلامتی، زیبایی و شادی سوق می‌دهد. پس خندیدن را فراموش نکنیم و بدانیم که "خنده بر هر درد بی‌درمان دواست".

کد خبر 423158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.