طغیانی: نماهای رومی در اصفهان جایی نداشته باشند

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نماهای رومی صددرصد سنگی با حجم‌های زیاد نباید در شهر اصفهان جای داشته باشند و بدین سبب نیاز است شهردار و معاون معماری و شهرسازی ایشان ضمانت اجرایی را برای تصمیمات کمیته سیما و منظر شهری ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی امروز (یکشنبه) در یکصد و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به وضعیت نماهای ساختمان‌های شهر اصفهان، اظهار کرد: کمیته سیما و منظر در شهرداری اصفهان پیشتر از بسیاری کلانشهرهای کشور تشکیل شده اما با این وجود شاهد شکل‌گیری ساختمان‌های عجیب و غریب از لحاظ نما در شهر هستیم.

وی با بیان اینکه نماهای مذکور سنخیتی با شاخص‌های فرهنگی، تاریخی و اقلیمی ندارد، افزود: از سوی یکی از شهروندان وجود نمای صد در صد رومی در مجاورت زاینده رود یعنی یکی از مناطق ویژه شهر به شخص من گزارش شد که این سوال را ایجاد می‌کند که چرا کمیته سیما و منظر شهری بر آن نظارت نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه تقریباً در تمام جلسات این کمیته حضور دارم، معتقدم کمیته سیما و منظر کار خود را به خوبی انجام می‌دهد اما چون تصمیمات آن ضمانت اجرایی ندارد، گاهی در عمل خلاف آن اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: نماهای رومی صد در صد سنگی با حجم‌های زیاد نباید در شهر اصفهان جای داشته باشند و بدین سبب نیاز است شهردار و معاون معماری و شهرسازی ایشان ضمانت اجرایی را برای تصمیمات کمیته سیما و منظر شهری ایجاد کنند.

کد خبر 423089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.