ورزشکاران گل سر سبد مجموعه ما هستند/ بخواهیم بودجه استان را زیاد کنیم، ورزش گران می‌شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ورزشکار نباید دغدغه‌ای داشته‌ باشد و دغدغه‌اش باید فقط رقابت‌اش باشد. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آن‌ها به اداره ورزش و جوانان بیایند و درد و دل‌هایشان را با خیال راحت انجام دهند و مشکلاتشان را مطرح کنند.

محمد طباطبایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص برنامه‌هایش برای ادامه راه مدیریت در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، اظهار کرد: ما خودمان کارمند این اداره هستیم و باید با نگاه کارشناسی تمامی حوزه‌های آن نظیر منابع مالی، نیروی انسانی، ورزش، سخت‌افزار و جوانان که باید بیشتر به آن پرداخته شود را آسیب شناسی کنیم. ما دو برنامه استراتژیک و راهبردی جداگانه برای ورزش و جوانان تدوین کرده‌ایم. برنامه اول که مربوط به حوزه ورزش است دارای اهداف کمی، کیفی و چشم‌انداز است. امیدواریم با همراهی تمامی اهالی ورزش این برنامه را اجرا کنیم و نتایج آن را نیز در آینده شاهد باشیم.
 

ورزشکار نباید دغدغه مالی داشته باشد

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان خانه ورزشکاران است، خاطرنشان کرد: مامن یک قهرمان و ورزشکار اداره ورزش و جوانان استان و شهرستانش است. تمام قهرمانان عزیز که برای سربلندی، کرامت و عزت نفس این مردم و کشور افتخار آفرینی کرده‌اند را با آغوش باز می‌پذیریم. ورزشکاران گل سرسبد مجموعه ما هستند. اگر این مجموعه حیاتی دارد و به آن ادامه می‌دهد بسته به حضور ورزشکار است. تمام مسابقات، مصاحبه‌ها و این روابط همه برای این است که یک ورزشکار به میادین ملی، بین‌المللی، آسیایی و المپیک برود و برای میهن و عزت نفس آن قدم برداشته و جانفشانی کند و با صلابت برگردد.

وی افزود: ورزشکار نباید دغدغه‌ای داشته‌باشد و دغدغه‌اش باید فقط رقابت‌اش باشد. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا آن‌ها به اداره ورزش و جوانان بیایند و درد و دل‌هایشان را با خیال راحت انجام دهند و مشکلاتشان را مطرح کنند تا ما هم در حد توانمان هر کاری را که از دست‌مان بر می‌آید را به آن‌ها تقدیم کنیم.

بیشتر بخوانید:

سرپرست ورزش و جوانان استان اصفهان کیست

نباید به خاطر درآمدزایی بیشتر ورزش را گران کنیم

طباطبایی با اشاره به نحوه تعیین بودجه وزارت برای استان‌ها، درباره علت پایین بودن بودجه اصفهان نسبت به وسعت و تعداد ورزشکار در این استان، تصریح کرد: بر اساس ماده ۸۸ قانون از محل درآمد اماکن ورزشی هر استانی مبالغی به خزانه واریز می‌شود و همان مبالغ را وزارت ورزش به هر استان باز می‌گرداند. یعنی این درآمدها مجدداً به مرجع واریز کننده باز می‌گردد. اما با توجه به نحوه گفتاری ماده ۸۸ درباره قراردادها و واگذاری اماکن ورزشی و افرادی که در این مجموعه‌ها مشغول به کار هستند، کسب درآمد نباید به گونه‌ای باشد که ورزش به سمت گرانی پیش برود و با چالش‌ها و مشکلات برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی در خصوص بودجه داریم و در حال رایزنی هستیم. امیدواریم به جاهای خیلی خوبی برسیم. به نظرم می‌رسد که اگرچه بودجه ما در کف است، اما اگر همین بودجه با رعایت عدالت، مساوات و بر اساس حجم فعالیت ورزشی مدیریت تقسیم شود، بسیاری از هیئت‌های ورزشی ما با چالش‌های مالی روبرو نخواهند شد. برای همین بودجه برنامه‌ریزی خواهیم کرد و مطمئن هستم بخش مهمی از این دغدغه بر طرف خواهد شد.

پروژه‌های بدون مطالعه در اداره ورزش و جوانان زیاد داریم

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با این برنامه، بودجه هیئت‌های ورزشی را تقسیم خواهیم کرد و ایمان داریم که با آن بخش اصلی مشکلات رفع خواهد شد. در خصوص بودجه‌های عمرانی نیز وزارت نگاه ویژه‌ای به توسعه پروژه‌های عمرانی استان دارد. خود اداره کل، وزارت ورزش و نمایندگان محترم مجلس بودجه را پی‌گیری کرده‌اند، اما با توجه به شرایط خاصی که مملکت از نظر بودجه‌ای به دلیل تحریم‌ها برایش به وجود آمده قطعاً باید در بودجه‌های عمرانی نیز به سمت آمایش سرزمین برویم.

وی افزود: آمایش سرزمین به ما می‌گوید پروژه‌های عمرانی را در جایی احداث کنیم که برای آن طرح داشته باشیم، روی زمین و محل آن مطالعه و بررسی شده باشد تا ببینیم آیا در راستای ورزش همگانی و قهرمانی است و آیا علاقه‌مندانی در آن منطقه هستند یا خیر؟

طباطبایی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر پروژه‌های بدون مطالعه‌ای زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان وجود دارد یا خیر، اظهار کرد: پروژه‌های بدون برنامه و مطالعه زیادی را در اداره ورزش و جوانان داریم. نه الان بلکه از زمانی که سازمان تربیت‌بدنی شکل گرفته است، بعضی از فضاهای ورزشی بر اساس سیستم‌های به اصطلاح چک و چانه‌زنی در شهرستان‌ها احداث شده است. مثلاً نماینده مجلسی رایزنی کرده تا در فلان روستا فضا ورزشی ساخته شود؛ در حالی که مطالعه‌ای روی آن صورت نگرفته‌است. آن روستا جمعیت کمی داشته و آن مکان ورزشی اصلاً یک ماه در سال استفاده دارد، اما خرجی ۱ یا ۲ میلیاردی را روی دست ورزش و جوانان گذاشته‌است. آمایش اما به ما می‌گوید اگر این مکان در جای دیگر و به صورت چند منظوره احداث می‌شد از حداکثر ظرفیت آن برای ورزشکاران بهره برد.

تقسیم بودجه بر اساس تفاهم‌نامه اداره کل ورزش و جوانان با هیئت‌های ورزشی

وی در خصوص چگونگی تقسیم بودجه میان هیئت‌های ورزشی، خاطرنشان کرد: همان طور که در صحبت‌هایم اشاره کردم، برای بودجه برنامه داریم و بودجه هر هیئت بر اساس حجم عملکرد، میزان فعال بودن و نحوه عملکرد، مسابقات و میزبانی‌هایی که دارد و همچنین جامعه آماری ورزشکارانش در نظر گرفته می‌شود و بر اساس آن اعتبار موجود به آن هیئت تخصیص داده می‌شود. مسلماً شرایط مثل قبل نخواهد بود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان با تاکید بر شفافیت مالی در این اداره، اضافه کرد: بین اداره کل ورزش و جوانان و هر هیئت تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهد شد و بودجه بر اساس آن به هیئت مربوطه تعلق خواهد گرفت. مطمئن باشید هر بودجه‌ای که هیئتی دریافت کند، باید مطابق تفاهم‌نامه گزارش عملکرد آن را تحویل اداره کل ورزش و جوانان دهد. سعی اداره ورزش و جوانان در بحث مالی شفافیت است تا هیچ نقطه ابهامی در این خصوص باقی نماند و امیدواریم از کمترین بودجه، بیشترین بهره‌وری را داشته‌باشیم.

تغییر و تحول مدیران اداره کل‌های شهرستان‌ها را با هماهنگی مسئولان همان شهر انجام می‌دهیم

طباطبایی در خصوص ضررهای اماکن ورزشی به خصوص باشگاه‌های بدنسازی در شرایط کرونا و اینکه چه راهکارهایی را برای گذر از این اوضاع دارد، تصریح کرد: باشگاه‌ها از یک طرف در آمد ندارند و از سوی دیگر باید هزینه‌هایشان مانند اجاره بها، پول آب، برق و گاز را پرداخت کنند. در حال حاضر تخمین میزان ضرر ریالی باشگاه‌ها نسبی است و طی یکی دو روز آینده گزارش خواهیم گرفت و این میزان را تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: مطمئناً با مقام عالی وزارت و مدیرعامل بانک‌ها در خصوص شرایط کرونایی رایزنی خواهیم کرد و رؤسای هیئت‌ها را خواهیم خواست و با آن‌ها جلسه می‌گیریم. راهکارهای مناسبی داریم که در آینده نزدیک به سمع و نظر دوستان می‌رسانیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا شاهد تغییر و تحولاتی در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان خواهیم بود یا خیر، تصریح کرد: ادارات را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد و اگر لازم باشد باید ورود کنیم و تذکر بدهیم. جایی در ادارات شهرستان‌ها که باید به دوستان انگیزه بدهیم، این کار را خواهیم کرد و اگر هم نیاز به تغییر باشد با هماهنگی مسئولان آن شهر اقدام می‌کنیم.

کد خبر 422889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.