اینترپل ۱۹ هزار شئ باستانی قاچاق را کشف کرد

پلیس اینترپل در عملیات‌های مختلف خود ۱۹ هزار شئ باستانی قاچاق را کشف کرد و در همین رابطه ۱۰۱ را دستگیر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، عملیات‌های اینترپل که در ۱۰۳ کشور دنیا انجام شده اشیای مختلفی از سکه‌های عتیقه تا فسیل‌های چند هزار ساله را کشف و ضبط کرده است. اینترپل با همکاری سازمان جهانی گمرک ۳۰۰ تحقیقات مختلف را انجام داده و تاکنون ۱۹ هزار شئ آنتیک، عتیقه، باستانی و دارای ارزش تاریخی یافته است.

یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در این باره گفته است: "تعداد دستگیری‌ها و اشیای ضبط شده نشان دهنده مقیاس و میزان جهانی تجارت غیرقانونی آثار باستانی است. هر کشوری با میراث غنی یک هدف بالقوه برای سودجویان است. اگر مقادیر قابل توجهی پول درگیر و مخفی که در معاملات وجود دارد را بدست آورید، متوجه خواهید شد که این امر فرصت‌هایی را برای پولشویی و کلاهبرداری و همچنین تأمین مالی شبکه‌های مجرم فراهم می‌کند".

برخی کشفیات پلیس اینترپل در زمینه میراث فرهنگی شامل هشت هزار و ۶۷۰ شئ از یک حراجی آنلاین در ایتالیا، ۹۷۱ شئ در فرودگاه کابل که مسافر هواپیمایی به مقصد استامبول بود، ۲۴۲ شئ مرتبط با کلمبیا در فرودگاه مادرید، دو هزار و ۵۰۰ سکه باستانی آرژانتینی در کشور لتونی و ۱۰۸ ردیاب فلزی در مناطق مختلف اروپا می‌شود.

سایر موارد کشف شده در طول عملیات شامل نقاشی، فسیل، سرامیک و سلاح‌های تاریخی بود.

کد خبر 422871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.