زوج‌های جوان برای شروع زندگی منتظر پایان کرونا نباشند

یک روانشناس گفت: امروز به دلیل مشکلات کرونا نمی‌توانیم مجالس ازدواج را همچون گذشته برگزار کنیم اما قطعاً طرحواره ازدواج در آینده نمی‌تواند همچون گذشته باشد چرا که تنها معنای ازدواج، داشتن جشن عروسی مفصل نیست پس زوج‌های جوان نباید منتظر پایان کرونا بمانند و بهتر است به شکل ساده‌تری به خانه بخت بروند.

احمد پدرام در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص به تعویق افتادن مراسم‌های ازدواج در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: امروز به دلیل مشکلات شیوع کرونا نمی‌توانیم مجالس ازدواج را همچون گذشته برگزار کنیم اما قطعاً طرحواره ازدواج در آینده نمی‌تواند همچون گذشته باشد.

وی با بیان اینکه زوج‌های جوان نباید منتظر پایان شیوع کرونا برای شروع زندگی خود باشند، افزود: تنها معنای ازدواج داشتن جشن عروسی مفصل نیست پس این زوج‌ها نباید منتظر بمانند و به هیچ وجه مشخص هم نیست که پایان شیوع کرونا چه زمانی است.

این روانشناس با بیان اینکه بزرگترین جشن باید در دل افراد برگزار شود، تصریح کرد: نوع مراسم امروز به ضرورت شرایط شیوع کرونا دیگر مانند قبل نیست اما بدون کرونا هم باید بدانیم که لذت شروع یک زندگی مشترک نباید به برگزاری جشن‌های آن‌چنانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز دغدغه‌های اقتصادی بسیاری دارند، گفت: در گذشته هم به دلیل برگزاری این نوع جشن‌ها جوانان مشکلات مختلف مالی در تأمین جهیزیه یا جشن عروسی داشتند پس بهتر است نه تنها به خاطر کرونا که به دلیل کاستن از دغدغه‌های ذهنی یک خانواده مراسم ازدواج را به شکل ساده‌ای برگزار کنیم.

پدرام با اشاره به اینکه در گذشته تشریفات مراسم ازدواج بسیار بیشتر از نیازهای یک زندگی بود، اظهار کرد: زیاده‌روی‌ها و اسراف‌های بسیاری در جشن‌های ازدواج گذشته بود که باید به اصلاح آنها و کاستن از هزینه‌های بی مورد بپردازیم و شاید شیوع کرونا باعث شده روش برگزاری جشن مختصر یا کم هزینه را تجربه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسوم نسل‌های گذشته امروز اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته مراسم عروسی هفت شبانه روز بوده اما این رسوم به فراخور زمان از بین رفته چرا که توسعه و تغییر معنای شادی این روند را نمی‌طلبد به همین دلیل شکل این مراسم در زمان ما به نحو دیگری درآمد.

به شکل ساده‌تری هم می‌توان به خانه بخت رفت

این روانشناس با تاکید بر اینکه دامن زدن به برخی مسائل امروز مقرون به صرفه نیست، گفت: برخی موضوعات محاسبات اشتباهی بودند که اسراف و زیاده‌روی بسیاری در پی داشتند چرا که انسان توسعه یافته انسانی است که به منابع اقتصادی تنها از نظر فردی نگاه نمی‌کند و به طبیعت و همه دنیای اطراف خود هم فکر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه چیزی از شادی ما کم نمی‌شود اگر به شکل ساده‌تری به خانه بخت برویم، اظهار کرد: باید یاد بگیریم با شادی‌های ساده‌تر و کم هزینه تر هم می‌توان زندگی کرد حتی اگر مشکل مالی هم نداشته باشیم باید این موضوع را به عنوان یک واقعیت بپذیریم و برای ایجاد تغییر تلاش کنیم.

پدرام تصریح کرد: کرونا به ما یادآوری کرد که چقدر در حال اسراف و ایجاد آلودگی در کره زمین بودیم و تنها به خوشی‌های محدود خود توجه داشتیم نه به شادی به معنای رضایت درون که باید به مفهوم رضایت درون بیش از گذشته توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مورد ازدواج باید به یک بازشناخت مجدد برسیم، گفت: بسیار مهم است اگر زوجی را در خانواده دارید که منتظر هستند تا در این شرایط زیر یک سقف بروند به آنها تاکید کنید تنها در انتظار برگزاری یک جشن برای شروع زندگی خود نباشند بلکه شادی مفهومی فراتر از یک جشن داشتن است و باید خوشی و شادمانی واقعی را تجربه کنند.

کد خبر 422777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • آرون IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    10 5
    درسته دقیقا همینه چه منابع مالیش رو داشته باشیم چه نه خوشبختی و آینده زوج ها توی تجملات و دیگر مشاغلش نیست
  • امیرعباس IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    8 19
    به نظر من کسی عروسی نگیره بهتره چون من نمیرم بخاطر کرونا
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
      19 1
      شما هم اگه عروسیتون بود دیگرانم همین نظرو داشتن
  • امیرعباس IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 16
    به نظر من کسی عروسی نگیره بهتره چون من نمیرم بخاطر کرونا
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      26 6
      به درک ک نمیری
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 4
    سلام من 33سال دارم یک سال پیش بایک شخص خارجی (ترکیه )آشنا شدیم . طوری که من تا این لحظه عمرم کسی نبوده که دوستش داشته باشم قرارهم بود بعدعمل چشمام اسفند98ازدواج کنیم ولی با کرونا مرزهارو بستن الانم نمیدونم چیکارکنم ایا کسی هست منو راهنمایی کنه