خرید شاسی بلند برای فرماندار از جیب شهرداری

حواشی جلسات و مصوبات چند شهر و استعفا، استیضاح، طرح سوال و معارفه شهردار چند شهر دیگر، مهم‌ترین عناوین بسته خبری این هفته را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تصویب خرید یک دستگاه خودروی شاسی بلند برای فرماندار شهرستان نکا توسط اعضای شورای شهر یکی از سوالات خبرنگاران در نشست خبری ابوالقاسم محمدی رئیس شورای شهر نکا بود.

او این مصوبه را تأیید کرد و گفت: در زمان تأسیس فرمانداری نکا مقرر شده بود شهرداری در بحث لجستیکی به این دستگاه اجرایی کمک کند به همین دلیل در دوره سوم شورا یک دستگاه خودروی مگان با قیمت ۳۰ میلیون تومان با مالکیت شهرداری خریداری و به فرمانداری واگذار شد که این خودرو بعد از ۱۰ سال بهره‌برداری به شهرداری عودت داده و در مزایده به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان به فردش رفت.

محمدی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقلیمی شهرستان نکا و لزوم حضور فرماندار در مناطق کوهستانی نیاز به یک دستگاه خودروی شاسی بود که اعضای شورا تصمیم گرفتند این خودرو خریداری و در اختیار فرماندار قرار داده شود.

رئیس شورای شهر نکا با بیان اینکه خرید خودروی شاسی بلند برای فرماندار، بدون مخالفت اعضای شورا مصوب شد، از قیمت خودرو ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: با توجه به شیوع کرونا و محدودیت منابع مالی این خودرو که باید ایرانی باشد هنوز خریداری نشده است.

او در پاسخ به این سوال که چرا خودروی فرماندار باید از طریق مصوبات شورای شهر یا اعتبارات شهرداری خریداری شود این اقدام را در راستای افزایش تعاملات و مناسبات شهرداری با سایر دستگاه‌های دولتی اعلام کرد.

بوشهر؛ شهردارِ استیضاح نشده، استعفا داد

در جلسه فوق‌العاده ۱۵ اردیبهشت شورای شهر بوشهر موضوع استعفا شهردار این شهر مطرح و پس از تبادل نظر اعضا با ۹ رأی مورد موافقت قرار گرفت.

این استعفا درحالی توسط شورا پذیرفته شد که شهردار بوشهر ۲۴ فروردین‌ماه استیضاح شد اما این استیضاح در شورای شهر رأی نیاورد بود.

سید نورالدین امیری در ارتباط با دلایل استعفای خود از سمت شهرداری بوشهر اظهار کرد: مهمترین دلیل استعفای من از شهرداری بوشهر این بود که می‌خواستم شهر ضرر نکند؛ استیضاح من ناپلئونی بود نه مشکلات خانوادگی و شخصی! در این شرایط یا با این وضعیت می‌ساختم که شهر به سبب اختلافات ضرر می‌کرد و یا کنار می‌رفتم تا به شهر آسیبی نرسد.

پس از استعفا امیری در حکمی از سوی رئیس شورای شهر بوشهر و با توجه به رأی اعضای شورای شهر، فردین خورشیدیان به عنوان سرپرست شهرداری بندر بوشهر منصوب و مراسم معارفه او نیز برگزار شد.

شاهرود؛ ابقاء شهردار استیضاح شده

شهردار سابق شاهرود که در روزهای پایانی سال ۹۸ با استیضاح برکنار شده بود، با حکم دیوان عدالت اداری به سمت خود بازگشت.

محسن احمدی که از ابتدا استیضاح خود را غیر قانونی می‌دانست، از شورای اسلامی شهر شاهرود و فرمانداری این شهرستان در دیوان عدالت اداری شکایت کرده بود که دیوان عدالت اداری نیز حکم به ابقای محسن احمدی در سمت شهرداری شاهرود تا زمان رسیدگی کامل به این پرونده داد.

حکم ابقاء احمدی درحالی صادر شده که شورای شهر شاهرود در زمان کوتاهی پس از استیضاح او، به تأیید فرمانداری علیرضا حاجی محمدعلی را به عنوان شهردار انتخاب کرده بود.

همدان؛ طرح سوال از شهردار روی میز شورا

با طرح سوال اعضای شورای شهر همدان، عباس صوفی شهردار این شهر باید برای استیضاح نشدن پاسخ قانع کننده‌ای برای ۲۱ سوال مطرح شده از سوی اعضای شورا داشته باشد.

در سوال‌های مطرح شده اعضای شورا مسائلی از جمله سایت موزه میدان مرکزی همدان، بازگشایی پاکت‌های مربوط به طرح غیرهمسطح غدیر با وجود مخالفت شورا، موافقت با الحاق روستاهای سه‌گانه به شهر همدان، بکارگیری نیروها در شهرداری خارج از ضوابط اداری و ارائه فهرست کامل هزینه‌کرد شهرداری در همایش جهانی جاده ابریشم به چشم می‌خورد.

تولم‌شهر؛ پرتاب اشیا به سمت شهردار

در جلسه هفته جاری شورای شهر تولم‌شهر، زینب فرحبخش با رأی اعضای شورای شهر از سمت خود برکنار شد.

او که چند دوره عضو شورای تولم‌شهر بوده و نخستین بانوی شهردار در این شهرستان به شمار می‌رفت، در صفحه اینستاگرام خود پس از این جلسه نوشت: هنگام پاسخ به سوالات اعضای شورا، پنج عضو مرد شورای شهر به سوی من اشیا پرت می‌کردند!

تولم‌شهر یکی از شهرهای استان گیلان است که در بخش تولمات شهرستان صومعه‌سرا قرار دارد.

سبزوار؛ بدون نتیجه ماندن جلسه طرح سوال

جلسه هفته جاری شورای شهر سبزوار با دستور طرح سوال از شهردار برگزار شد اما بدون نتیجه ناتمام ماند.

قربانعلی کلمیشی، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار در این جلسه گفت: شهردار این شهر پس از چهار بار تذکر کتبی برای پاسخگویی به ۲۱ سوال دو عضو شورای شهر در صحن علنی حاضر شده است.

او گفت: برخی تعهدات مهم شهردار این شهر شامل اجرای کمربند غرب سبزوار، احداث سایت نمایشگاهی با جذب سرمایه‌گذار، ایجاد پیاده رو خیابان بیهق، ایجاد مجموعه ورزشی در غرب توحید شهر، مرمت و رفع خطر سیل بند غرب، بهسازی محله کوی گلستان و تعیین تکلیف برخی طرح‌های نیمه تمام بود.

سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار نیز در پاسخ به موارد مطرح شده گفت: تذکر و سوال از شهردار ۲ موضوع جداگانه است. مطابق قانون تذکر باید کتبی باشد و پس از آن از شهردار سوال شود. از طرفی تذکری قانونی است که در چارچوب وظایف شهردار قرار داشته باشد که برخی از این موارد در حوزه وظایف شهرداری قرار ندارد و بزرگنمایی شده است.

او دلیل عدم حضورش در جلسات شورا را اینگونه توضیح داد: در قانون به صراحت آمده است که تنها در کمیسیون‌هایی که لوایح شهرداری در آن بررسی می‌شود شهردار یا نماینده قانونی او باید در جلسات حاضر شود که به آن عمل شده است.

این جلسه شورای شهر سبزوار در حالی به دلیل درگیری لفظی دو عضو شورای شهر بدون نتیجه مشخص به پایان رسید که آتش زدن متمم بودجه ۹۸ از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این شورا نیز در هفته‌های قبل حاشیه‌ساز شده بود.

ابلاغ حکم دو شهردار جدید

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور حکم انتصاب حبیب‌الله ملایی‌یگانه، شهردار زنجان و بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد را برای معارفه توسط شورای شهر امضا کرد.
شهردار سابق شهرکرد در آذرماه سال گذشته و پس از ۹ سال فعالیت در این پست استعفا و درخواست بازنشستگی داده و شهردار سابق زنجان نیز سال گذشته به اتهام فساد مالی و ارتباطات ناسالم اداری بازداشت شده بود.

کوتاه از شورا:

سونیا اندیش، نایب رئیس شورای شهر تبریز: متأسفانه مسئولان برای خط راه آهن تبریز – میانه اقداماتی ترتیب نداده و افراد غیر بومی از تهران تصمیماتی نامناسب گرفته و بهترین نقطه تبریز با خطوط ریلی قفل خواهد شد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران: در بازدید میدانی از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در شهرداری منطقه ۲۲ شهر تهران با صحنه‌هایی ناراحت کننده و تأسف‌بار مواجه شدم؛ مواجهه با انباشت زباله‌ها و استشمام بوی تعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره‌ای نامناسب و شرم‌آور خلق کرده بود. محوطه‌ای خالی بین بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس بدون مدیریت باقی مانده است و تنها با دیواره‌ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.

بتول گندمی، عضو شورای شهر مشهد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در سامانه فاش هیچگونه اعمال حمایتی از ورزش قهرمانی توسط شهرداری ثبت نشده است. با توجه به تأکیدات شورای شهر بر شفاف‌سازی فرآیندهای مالی و اداری شهرداری و ضرورت پایبندی به مصوبات شورای شهر در خصوص عدم اجرای تکلیف مقرر و مصوبه شورا، تذکر لازم به شهردار منعکس می‌شود.

سولماز دهقانی، عضو شورای شهر شیراز: موضوع طراحی هویت بصری شیراز از سوی کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر در دست اقدام است و به زودی فراخوان آن با حمایت انجمن طراحان گرافیک ایران اعلام خواهد شد.

محسن محرری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم: برای ساماندهی هسته مرکزی و تأمین پارکینگ موردنیاز شهر در بودجه سال ۹۹ اعتبار قابل‌توجهی اختصاص یافته و بودجه سال ۹۷ و ۹۸ نیز به آن اضافه شده است.

الهام فخاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران: اقدامات انجام شده برای افراد بی‌خانمان تهران در بین کلان شهرهای جهان یک رکورد است در گفت و گوی آنلاینی که بین شهردار تهران و لندن برگزار شد، مشاهده شد که شهردار لندن هم به تفاوت عملکرد مجموعه مدیریت شهرداری تهران به صراحت اشاره کرد و آن را یک نقطه قوت بزرگ برای تهران محسوب کرد

کد خبر 422718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.