تخفیف‌های پلکانی شهرداری اصفهان برای متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضع محدودیت‌های پایان سال ۹۸ و حلول ماه مبارک رمضان فرصت دریافت پروانه ساختمانی با نرخ پایه سال ۹۸ تا ۱۵ خردادماه ۹۹ تمدید شده و تسهیلات ویژه‌ای برای متقاضیان ساخت و ساز در شهر فراهم شده است.

نادر آخوندی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال‌های قبل بسته‌های تشویقی نیمه دوم سال ارائه می‌شد و تا پایان سال ادامه داشت، اما امسال شرایطی فراهم شده تا کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند و یا در اسفندماه به دلیل شرایط شیوع کرونا از امکان استفاده از بسته‌های تشویقی محروم شدند، تا ۱۵ خردادماه ۹۹ تا صد درصد رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ را تخفیف می‌گیرند؛ بدان معنا که نرخ پایه تا ۱۵ خرداد همان نرخ پایه سال ۹۸ است که این طرح برای متقاضیان ساخت و ساز جذابیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: در ادامه این طرح تشویقی از ۱۶ خرداد تا ۱۵ مرداد این رقم ۵۰ درصد می‌شود و سپس از ۱۶ مرداد تا ۱۵ مهر ۴۰ درصد، ۱۶ مهر تا ۱۵ آذر ۳۰ درصد، ۱۶ آذر تا ۱۵ بهمن ۲۰ درصد و ۱۶ بهمن تا پایان اسفندماه سال جاری ۱۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان ادامه داد: چنانچه متقاضی مبالغ را به صورت نقد پرداخت کند، غیر از درصدهای اعلام شده، از ۲۰ درصد تخفیف نقدی نیز بهره‌مند خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و شلوغی، مراجعه‌کنندگان تا سه ماه برای دریافت پروانه ساختمانی فرصت دارند، گفت: البته متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی از همان ابتدا باید تکلیف مالی پرونده مربوطه را مشخص کنند تا از این مزایا بهره‌مند شوند.

آخوندی اظهار کرد: در رابطه با صدور گواهی عدم خلاف و پایان کار (ماده صد) مقرر شده شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود، البته در ماده صد این شرایط شش ماه در نظر گرفته شده و تا پایان خردادماه ۵۰ درصد قیمت تراکم مسکونی و ارزش افزوده تجاری تخفیف داده می‌شود، در تیرماه ۴۰ درصد، مرداد ماه ۳۰ درصد و شهریور ماه ۲۵ درصد خواهد بود و از مهرماه روال به حالت عادی باز می‌گردد.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال از نظر سلامت جسمی و سلامت اقتصادی به خوبی بگذرد و شرایطی فراهم شود که شهرداری درآمدهای خود را وصول کرده و خرج پروژه‌های عمرانی شهر کند تا به ارتقای وضعیت اشتغال شهر کمک شود.

مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان در دو سال اخیر در راستای رونق صنعت ساخت و ساز توانست سرمایه گذاران را به شهر برگرداند، گفت: طی این مدت طرح‌های تشویقی و بسته‌های متفاوتی در زمان‌های مختلف به شهروندان ارائه شده که مورد استقبال متقاضیان ساخت و ساز و انبوه‌سازان مسکن قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال ۹۸ شهرداری نسبت به سال ۹۷ تا ۳۷ درصد رشد داشت و از رقم سه هزار میلیارد تومان به چهار هزار میلیارد و ۱۰۰ تومان افزایش یافت که این رقم با ایجاد این بسته‌های تشویقی و ورود سرمایه گذار تحقق پیدا کرد و شهرداری به ۹۶ درصد بودجه خود دست یافت.

کد خبر 422583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.