خیابان‌های باز؛ دستاورد کرونا برای میلان

مقامات شهر میلان از بسته شدن ۳۵ کیلومتر از خیابان‌های شهر روی تردد خودروها و ایجاد مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در پایان دوران قرنطینه برای مهار شیوع کرونا خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر میلان ایتالیا از طرح خود به نام "خیابان‌های باز" در روزهای کرونایی رونمایی کرد؛ بر اساس این طرح قرار است به منظور افزایش فعالیت جسمی در بین مردم و کاهش استفاده از خودرو بیش از ۳۵ کیلومتر از خیابان‌ها و معابر شهری روی تردد خودروها بسته شود و تنها عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در این مسیرها تردد کنند.

این طرح از اوایل ماه می در یکی از خیابان‌های پر تردد شهر که مرکز خریدی محبوب برای مردم بشمار می‌رود، به مرحله اجرا در آمد. این خیابان هشت کیلومتر طول دارد که مقامات رسمی شهری در نظر دارند تمام سطح آن را از نو سنگفرش کنند و بر زیباسازی آن برای جذب عابران پیاده و دوچرخه‌سواران بیفزایند.

میلان شهری کوچک و در عین حال متراکم است که تغییر کاربری خیابان‌ها در آن به راحتی انجام می‌شود. مردم در این شهر کوچک با تنها ۴۰ دقیقه پیاده‌روی آن هم با سرعت متوسط می‌توانند به دورترین مقصد خود برسند با این حال بیش از نیمی از جمعیت شهر از وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به محل کار بهره می‌گیرند.

با گسترش ویروس کرونا و آغاز محدودیت‌ها، ترافیک و آلودگی هوا در میلان به طور چشمگیری کاهش یافت که همین امر دولت میلان را به تأمل در خصوص راهکارهای کاهش دائمی این دو فاکتور سوق داد. مقامات رسمی میلان با ارائه طرح پیشنهادی "خیابان‌های باز" یکی از بلندپروازانه‌ترین طراحی‌های شهری اروپا را تا به امروز ارائه دادند و تصمیم گرفتند در مدت زمانی کوتاه، یعنی از آغاز ماه می، آن را به مرحله اجرا درآورند.

در این طرح قرار است بعضی از خیابان‌ها به طور موقت و بعضی نیز به طور دائمی به دوچرخه سواری و پیاده‌روی اختصاص داده شود و علاوه بر این، پیاده‌راه‌ها نیز گسترده‌تر از قبل شود و در نهایت سرعت خودروها در تمام معابر مجاز به حرکت تنها ۳۰ کیلومتر بر ساعت باشد.

کد خبر 422524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.