مرگ دو شهروند رشتی در حادثه حفر چاه آب

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از مرگ دو شهروند رشتی بر اثر گاز گرفتگی در حین حفر چاه آب خبر داد.

شهرام مؤمنی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه گاز گرفتگی و سقوط در چاه در ساعت ۷:۵۰ صبح امروز ۱۷ اردیبهشت ماه به مرکز ستاد فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله هفت آتش‌نشان و افسر ارشد با یک دستگاه خودروی نجات به همراه عوامل اورژانس به محل حادثه واقع در جاده جیرده رشت اعزام شدند.

مؤمنی علت این حادثه را گاز گرفتگی درحین حفر چاه آب عنوان کرد و گفت: ابتدا مرد حفار با توجه به انتشار گاز زیر زمینی دچارحادثه شد، که با توجه به عدم آگاهی دقیق از چگونگی انتشار گاز فرد دیگری که جهت نجات به داخل چاه رفته بود نیز دچار گاز گرفتگی و خفگی شد.

وی عنوان کرد: تیم نجات بلافاصله با انتقال اکسیژن توسط سیلندر تنفسی آتش نشانی، محیط رابرای اعزام آتش نشان به داخل چاه امن کردند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان هر دو فرد به مکان امن منتقل کردند، اما متأسفانه با توجه به تلاش آتش نشانان و اورژانش هر دوی آنها جان باختند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت یادآور شد: عدم آگاهی در حفر چاه‌های نیمه عمیق به جای نل های آب وچاه های برمه‌ی می‌تواند مردان حفار را دچار مشکل وحتی منجر به مرگ آنان شود.

کد خبر 422438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.