شورای نگهبان بدون هیچ ایرادی مصوبه تغییر واحد پولی را تایید کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم شورای نگهبان با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، بدون هیچ ایرادی مصوبه تغییر واحد پولی کشور از ریال به تومان را تأیید کند.

معصومه آقاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مصوبه تغییر واحد پول رسمی کشور اظهار کرد: من جزء موافقان این طرح در مجلس شورای اسلامی هستم؛ زیرا واحد پولی کشور در وجه جهانی ضررهای زیادی را متحمل شده است. ایران جزء کشورهایی بوده که در رده‌های پایینی تبدیل واحد ارزی در دنیا قرار گرفته و سرانه اسکناس در آن به ۱۰۲ رسیده است.

وی افزود: سرانه سکه در سایر کشورهای دنیا به ۳۰۰ رسیده است اما در ایران عملاً از چرخه اقتصاد حذف شده و باعث تزلزل واحد پولی کشور شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تمهیداتی که در این طرح برای تبدیل واحد پولی در نظر گرفته شده، قرار است در طول سه سال اجرا شود تا بر کشور فشاری وارد نکند. این زمان برای آن در نظر گرفته شده تا بر واحدهای حسابرسی و حسابداری شرکت‌ها فشاری وارد نشده و بتوانند در طول این سه سال واحدهای پولی، مدارک و اسناد خود را اصلاح کرده و مردم نیز به تغییر واحد پول کشور عادت کنند.

آقاپور تاکید کرد: مدت زمانی که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده، باعث می‌شود با شیب ملایمی حرکت کند. انتظار داریم شورای‌ نگهبان نیز با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور، بدون هیچ ایرادی مصوبه تغییر واحد ریال به تومان را تأیید کند.

کد خبر 422212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.