آمادگی شرکت گیلیاد برای صدور داروی ضد ویروس رمدسیویر

شرکت گیلیاد تولید کننده داروی رمدسیویر به دنبال دریافت مجوز کاربرد اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا، اعلام کرد که این دارو را پس از توزیع در این کشور، به جهان صادر خواهد کرد.

به گزارشایمنا به نقل از شبکه خبری سی بی اس؛ "دانیل اودی" مدیرعامل گیلیاد با پیش بینی افزایش تولید و عرضه داروی رمدسیویر در نیمه دوم ۲۰۲۰، افزود: این دارو نه تنها در اختیار بیماران کووید – ۱۹ ایالات متحده قرار خواهد گرفت، بلکه در صورت صدور مجوز، به دیگر کشورها نیز صادر خواهد شد.

اودی در پی دریافت مجوز سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای کاربرد اضطراری این داروی ضد ویروس به عنوان درمان ویروس کرونا، در برنامه "فیس ذ نیشن" پیش بینی کرد که این دارو در روزهای آتی به دست بیماران بستری مبتلا به کووید– ۱۹ کشورش برسد.

وی افزود: ما همکاری نزدیکی با دولت آمریکا و دیگر دولت های جهان داریم و به عنوان یک شرکت بین المللی مستقر در ایالات متحده، می توانیم به دیگر کشورها نیز خدمت رسانی کنیم.

به گفته اودی؛ ما اکنون به طور کامل بر رساندن این دارو به بدحالترین بیماران بستری در ایالات متحده متمرکز شده ایم و قصد داریم با همکاری دولت که آسیب پذیرترین شهرها و مکان هایی را که نیازمندترین بیماران بستری شده اند، تعیین خواهد کرد، تا چند روز آینده این دارو را به آنها برسانیم.

"استفان هان" کمیسیونر سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز جمعه تائید کرد که داروی رمدسیویر ساخت شرکت گیلیاد مجوز کاربرد اضطراری برای درمان بیماران کووید – ۱۹ بستری در بیمارستان را دریافت کرده است.

بر اساس آزمایش اخیر موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، این دارو که در دوره های درمانی پنج یا ۱۰ روزه با سرم وارد رگ بیمار می شود؛ طول زمانی بهبود برخی بیماران مبتلا به این ویروس را تا چهار روز کاهش می دهد.

اودی به "سی بی اس" گفت که دانشمندان گیلیاد برای یافتن راه های دیگر انتقال این دارو به بدن بیماران، تلاش می کنند.

به گفته اودی؛ اکنون دولت فدرال با درنظر گرفتن معیارهایی مانند تعداد تخت های آی سی یو و دوره همه گیری،  اولویت ارسال این دارو را تعیین خواهد کرد و گیلیاد تمامی موجودی داروی رمدسیویر خود را که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار ویال یا ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار عدد بسته به طول دوره درمان است، اهدا کرده است.

منبع: ایرنا 

کد خبر 422118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.