توجه ویژه به منطقه گردشگری ساحلی در بودجه ۹۹ بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس از توجه ویژه به منطقه گردشگری ساحلی این شهر به عنوان یکی از اولویت‌های بودجه نام برد.

جواد بلارک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در بودجه سال ۹۹ شهرداری، اعتبارات خوبی دیده شده که در صورت تحقق، شرایط مطلوبی برای شهر ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ساخت پارک‌ها، شهربازی، توجه به منطقه گردشگری ساحلی، احداث پارک بزرگ چندمنظوره مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری در سال جاری است.

وی با تاکید بر اینکه همراهی مردم در ساختن شهری زیبا خیلی مهم است، افزود: اگر هر شهروند، شهری که در آن زندگی می‌کند را خانه خود بداند و با پیشنهاد و انتقاد سازنده و ارائه راهکار مناسب کمکی برای شورا و شهرداری باشد، آن موقع می‌توانیم در جهت بهبود بیشتر امور شهری گام برداریم.‌

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: شهرداری‌ها زمانی کارنامه قابل قبولی دارند که مردم نمره خوبی به عملکرد آنها بدهند و رضایت شهروندان را به‌دست بیاورند نه اینکه با حرف و خبرهای رسانه‌ای درباره اقدامات خود صحبت کنند اما در عمل آن نباشد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه همراه با عمل و عمل همراه با اخلاص در کار شورا مهم است و همراهی دولت‌ها و افزایش اختیارات قانونی جهت تصمیم‌گیری باعث بالغ‌تر شدن شورا خواهد شد.

بلارک با بیان اینکه مشکلات زیادی پیش روی شورا وجود دارد که در برخی از مواقع دردسرهای بزرگی می‌آفریند، گفت: حمایت نکردن دولتمردان از برنامه شوراها و نبود وجود قانون مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی است که تمام شوراها با آن روبرو هستند.

وی افزود: قدرت شهرداری‌ها به توان مدیریتی مدیران شهرداری و توان مالی و بودجه مناسب بستگی دارد که در مقایسه با دیگر کشورها این رقم و اعداد بسیار ناچیز است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه میزان توقع مردم باید در حد توان مالی و اختیارات قانونی شورا بوده و از شورا نباید بیش از اختیارات قانونی آن توقع داشت، اضافه کرد: اگر مردم دنبال این باشند که شوراها بیش از اختیاراتشان عمل کنند یقین داشته باشند که فساد و بی عدالتی ایجاد می‌شود.

کد خبر 422018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.