۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه برای تاکسیرانان مشهدی

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از بخشودگی چهار ماه آبونمان و ۵۰ درصد تخفیف صدور پروانه برای تاکسیرانان خبر داد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و کاهش فعالیت‌های اجتماعی درآمد ناوگان تاکسیرانی دچار افت شدید شد، به همین دلیل مشوق‌های حمایتی برای تاکسیرانان در چند حوزه همچون بخشش چهار ماه آبونمان خطوط مبادی ورودی شهر، شبکه‌های بی‌سیم و ۱۴۰ خط شهری در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بهای خدمات صدور پروانه فعالیت تاکسیرانان شامل بخشودگی شده است، افزود: بر این اساس از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان خرداد ماه پروانه‌هایی که تاریخ فعالیت آنها به اتمام رسیده، نیاز به تمدید نداشته و پس از موعد مقرر تاکسیرانان می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف نسبت به تمدید آن اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از تجهیز و مناسب‌سازی ۵۱ دستگاه تاکسی ویژه استفاده توان‌یابان خبر داد و تصریح کرد: در راستای تسهیل در رفت و آمد توان یابان در سطح شهر و ایجاد بستر مناسب استفاده این افراد از حمل و نقل عمومی تجهیز و مناسب سازی ۵۱ دستگاه تاکسی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین برای تشویق توان یابان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، با تصویب شورای اسلامی شهر ۵۰ درصد کرایه استفاده از این ناوگان توسط مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

محبی ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه برای تاکسیران در هنگام ارائه سرویس به توان‌یابان در نظر گرفته شده که این مبلغ نیز از سوی مدیریت شهری به تاکسیران پرداخت می‌شود.

وی از توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین رانندگان تاکسی این کلانشهر خبر داد و گفت: روزانه یک هزار نفر از تاکسیرانان برای دریافت بسته معیشتی معرفی می‌شوند.

کد خبر 421802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.