۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
نقش موسیقی در دیپلماسی فرهنگی

محمد الهیاری، مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تبریک کسب نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ جایزه جهانی موسیقی برای هنرمند بین‌المللی کشور، گفت: موسیقی نقش مؤثر و شایسته در عرصه خطیر دیپلماسی فرهنگی ایفا می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، محمد الهیاری در پیامی ضمن تبریک به " عبدالحسین مختاباد" و چند هنرمند دیگر بخاطر توفیق در مسابقات جهانی موسیقی تبریک گفت.

وی برای کسب این افتخار جهانی خطاب به مختاباد نوشت: کسب نشان طلای رقابت‌های ۲۰۲۰ جایزه‌ی موزیک جهانی، نشان از دانش، تجربه‌ی مفید و توانمندی‌های جنابعالی در ارائه چهره‌ی بین‌المللی موسیقی ایرانی دارد. در دوره‌ای که بیش از پیش، نیازمند معرفی زوایای پیدا و پنهان هنر ایران اسلامی هستیم؛ موسیقی نقش مؤثر و شایسته در عرصه خطیر دیپلماسی فرهنگی ایفا می‌کند و نام وزین این مرز و بوم پرگهر را طنینی گسترده‌تر می‌بخشد. ضمن تبریک صمیمانه‌ی این رویداد ارجمند، دوام توفیق‌تان را از درگاه ایزد منان در عرصه‌های پیش روی این هنر شریف، آرزومندم.

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سینا علم که برای نوازندگی در آلبوم «کمانه‌رو» و احمد میر معصومی برای آهنگسازی آلبوم "نوازش لحظه‌ها"، که نشان نقره و حامد حافظی برای تکنوازی سنتور در آلبوم "از برگ‌ها" و شاهین یوسف‌زمانی برای آهنگسازی قطعه «صبح»، نشان برنز را در همین جایزه دریافت کرده‌اند، تبریک گفت.

جایزه جهانی موسیقی به عنوان نهادی معتبر و بین‌المللی برای معرفی موزیسین‌های مستقل از سال ۲۰۱۱ پایه‌گذاری شد و هر ساله به ۹ هنرمند موسیقی نشان طلا، به صد نفر نشان نقره و به ۵۰ نفر نشان برنز اعطا می‌کند. این نخستین بار است که یک ایرانی در این رقابت‌ها، توانسته نشان طلایی دریافت کند.

کد خبر 421774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.