یکه تازی کارلسن در صدر برترین شطرنج بازان جهان

در جدیدترین رده بندی فیده در ماه می سال میلادی جاری، مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ ۲۸۶۳ همچنان در صدر لیست برترین شطرنج بازان جهان یکه تازی می کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در ماه می ۲۰۲۰ در بخش کلاسیک، سوپر استاد بزرگ مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ ۲۸۶۳ همچنان در صدر قرار دارد. پس از کارلسن، سوپر استاد بزرگ فابیانو کاروآنا ۲۷ ساله و اهل آمریکا جامعه شطرنج با ریتینگ ۲۸۳۵ در رتبه دوم و لیرن دینگ ۲۷ ساله اهل چین نیز با ریتینگ ۲۷۹۱ در جایگاه سوم حضور دارد. پس از لیرن نیزایان نپومنیاچی، ماکسیم لاگروف، الکساندر گریشوک، لون آرونیان، وسلی سو، تیمور رجبوف و آنیش گیری به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم جهان قرار دارند.

علیرضا فیروزجا و پرهام مقصودلو نیز در رده بندی جهانی به ترتیب در جایگاه ۲۱ و ۶۱ برترین شطرنج بازان جهان در بخش کلایسک قرار دارد.

در بخش بانوان نیز بر اساس لیست منتشر شده فیده، هو یوفان همچنان در جایگاه اول، و کونرو هومپی در جایگاه دوم و الکساندرا گوریاچکینا با دو هزار و ۵۸۲ واحد ریتینگ در رده سوم ایستاد. سارا سادات خادم الشریعه نیز با ریتینگ دو هزار و ۴۹۴ در جایگاه ۱۴ برترین شطرنج بازان در بخش کلاسیک بانوان قرار گرفت.

رده بندی ایران

در رده بندی ایران پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی و پویا ایدنی در جایگاه اول تا سوم برترین شطرنج بازان ایران دارند. در بخش بانوان نیز ساراسادات خادم الشریعه، آتوسا پورکاشیان و مبینا علی نسب به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.

همچنین در رده بندی برترین فدراسیون‌های شطرنج جهان نیز روسیه، ایالات متحده آمریکا و چین در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و ایران نیز به رتبه ۲۷ دست یافت؛ جایگاهی که ایران پس از خروج علیرضا فیروزجا بدست آورد.

کد خبر 421630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.