‌چلوکبابی‌ها به افزایش قیمت، فکر هم نمی‌کنند

رئیس اتحادیه چلوکبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان گفت: تقاضای عمومی برای خرید غذا از چلوکبابی ها در وضعیت کنونی به میزانی کاهش یافته که این واحدهای صنفی به افزایش قیمت فکر هم نمی‌کنند.

امیرحسین عکاف زاده سواری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه و دستورالعمل ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و اتاق اصناف، فعالیت چلوکبابی‌ها همچنان به صورت بیرون‌بر و با رعایت پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجاز است.

وی افزود: تالارهای پذیرایی استان نیز همچنان تعطیل هستند و از فعالیت در شرایط کنونی منع شده‌اند. هنوز دستورالعمل یا ابلاغیه‌ای از سوی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی پایتخت برای بازگشایی مجدد تالارهای پذیرایی و نحوه عملکرد آنها در شرایط کنونی ابلاغ نشده و تالار داران همچنان منتظر دستورالعمل هستند.

رئیس اتحادیه چلوکبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان با بیان اینکه ظاهراً دولت هنوز اقدامی برای ارائه تسهیلات به واحدهای صنفی زیر نظر این اتحادیه انجام نداده است، تصریح کرد: دستورالعملی برای استفاده از وام‌های دولتی و تسهیلات حمایتی دستگاه‌های اقتصادی ابلاغ نشده است.

عکاف زاده اضافه کرد: تالارهای پذیرایی یکی از رسته‌های صنفی لیست مشاغل آسیب دیده درجه اول هستند اما هنوز حمایتی از این واحدهای صنفی انجام نشده است؛ خسارت دقیق وارد شده به تالارهای پذیرایی در مدت قرنطینه و منع فعالیت به صورت کامل مشخص نیست و هنوز پژوهش کارشناسی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تالارهای پذیرایی شرایط متفاوتی از یکدیگر دارند و از این رو بررسی دقیق خسارت مالی وارد شده به آنها در پیش شیوع گسترده ویروس کرونا، نیاز به فعالیت کارشناسی دارد.

رئیس اتحادیه چلوکبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان از وضعیت فعالیت غیرقانونی برخی از تالارهای پذیرایی در سطح استان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: بی‌شک فعالیت تالارهای پذیرایی در شرایط کنونی، غیرقانونی محسوب می‌شود و ممکن است تالارهایی که اقدام به برگزاری مجالس غیرقانونی کرده‌اند، باغ شخصی با قالب تالار پذیرایی باشند.

عکاف زاده افزود: بازرسان اتحادیه با همکاری ناظران اداره بهداشت در حال بررسی و رصد دقیق بازار و واحدهای صنفی اتحادیه هستند.

وی با اشاره به افزایش نامحسوس قیمت گوشت قرمز در بازار، ادامه داد: تقاضای عمومی برای خرید غذا از چلوکبابی‌ها در وضعیت کنونی به میزانی کاهش یافته که این واحدهای صنفی به افزایش قیمت فکر هم نمی‌کنند و اغلب چلوکبابی‌ها با همان نرخ‌نامه سال قبل در سال جدید فعالیت می‌کنند.

عکاف زاده سواری اضافه کرد: افزایش قیمت غذا در چلوکبابی‌ها بر اساس معیارهای مختلفی صورت می‌گیرد و برای تعیین نرخ‌نامه جدید باید منتظر بازگشایی عمومی مجدد این واحدهای صنفی در بازار باشیم.

کد خبر 421621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.