آیا پیش بینی پایان کرونا در ایران صحت دارد؟

پژوهشگران سنگاپوری موفق شدند با بررسی داده‌های آماری بیماری کووید-۱۹، زمان پایان کرونا ویروس را در ایران و سایر کشورهای جهان پیش‌بینی کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کووید -۱۹ تاکنون سه میلیون و ۳۲۵ هزار و ۹۷۶ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است که از این تعداد ۲۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین همه مردم جهان تمایل دارند از زمان به پایان رسیدن شیوع ویروس کرونا آگاه شوند، زیرا با خبر شدن از این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند. علاوه بر این، آگاهی از این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر روحیه مردم جهان داشته باشد.

به همین دلیل، پژوهشگران دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور (SUTD) با بررسی داده‌های جهانی، تاریخ احتمالی پایان شیوع ویروس کووید -۱۹ را در کشورهای مختلف پیش‌بینی کرده‌اند. به گفته آن‌ها چرخه شیوع این ویروس در کشورهای جهان، بسیار متفاوت بوده و هر کشوری در زمان خاصی وارد چرخه متفاوتی می‌شود. در گزارش منتشر شده، شاهد سه تاریخ شناسایی ۱۰۰ درصدی بیماران، تاریخ شناسایی ۹۹ درصدی بیماران و تاریخ شناسایی ۹۷ درصدی بیماران هستیم. پژوهشگران سنگاپوری پیش‌بینی کرده‌اند که زمان پایان ۱۰۰ درصدی شیوع ویروس کرونا در ایران اول آبان سال ۹۹، پایان ۹۹ درصدی آن در تاریخ ۲۰ خرداد و پایان ۹۷ درصدی آن نیز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

پژوهشگران سنگاپوری شیوع ویروس کرونا را در ۸۶ کشور جهان بررسی و اعلام کردند که ۱۵ کشور جهان از جمله چین، کره جنوبی، استرالیا، اتریش، لبنان، اردن و سوئیس، ۹۷ درصد چرخه شیوع ویروس کرونا را تا تاریخ ۹ اردیبهشت پشت سر می‌گذرانند. مدل پیش‌بینی دانشگاه سنگاپور نشان می‌دهد فراگیری ویروس کرونا در آمریکا در تاریخ ۲۷ اردیبهشت، ۹۷ درصد از روند خود را گذرانده و تا تاریخ ۱۹ شهریور به حدود صفر درصد خواهد رسید. این روند در کانادا به ترتیب با ۶ و ۱۲ روز تاخیر رخ خواهد داد. به گفته محققان سنگاپوری فراگیری ویروس کرونا در عربستان سعودی تا اواسط بهمن ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت. همچنین ۹۷ درصد موارد ابتلا به کووید -۱۹ در سنگاپور تا تاریخ ۱۵ خرداد به پایان می‌رسد.

برای پیش‌بینی زمان دقیق پایان شیوع کرونا ویروس، علاوه بر پیش‌بینی‌های اعلام شده باید میزان رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و تغییر سیاست‌های دولت‌ها نیز مورد بررسی قرار بگیرد. به عنوان مثال توقف بعضی قوانین در کشورهای جهان ممکن است تغییراتی در میزان ابتلا به کووید ۱۹ به وجود بیاورد و تاریخ اتمام شیوع ویروس کرونا را در این کشورها تغییر دهد.

کد خبر 421612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    3 4
    ایران و چرا نگفتید ؟
    • fsafsf IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      8 2
      پژوهشگران سنگاپوری پیش‌بینی کرده‌اند که زمان پایان ۱۰۰ درصدی شیوع ویروس کرونا در ایران اول آبان سال ۹۹، پایان ۹۹ درصدی آن در تاریخ ۲۰ خرداد و پایان ۹۷ درصدی آن نیز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    14 0
    خدا کمک کنه هرچ زودتر کرونا تموم ببو
  • هانی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    فالگیرند؟
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    11 2
    امروز ۲۵ خرداد ۹۹. کرونا در استان بوشهر در حال شیوع شدیده. خدایا به تو پناه می بریم که پناهی جز تو نداریم. پیش بینی سنگاپوری ها درست بوده؟
  • هادی سالاری IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    6 1
    من اول کرونا با داداشام یه اتوبوس با گرفتن وام به زحمت گرفتیم والان نتونستیم اقساط را بریزیم برا فروش گذاشتیم خیلی ناراحتم خیلی
  • قلی IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
    4 2
    الان 17 تیره 99 عه و هنوز کرونا تموم نشده ، مرسی از پیشبینی پژوهشگران سنگاپوری !
  • محمد اقبال FR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
    0 2
    امسال واقعا سال خوبی در انتظارمان نیست
  • اشکان GB ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    1 2
    پیش بینیشون درست در نیومد ، کرونا تموم نمیشه مگه اینه ویروس جهش کنه در راستای زار و ناتوان شدن یا اینکه واکسنش بیاد ، تا حالا که ویروس زار و ناتوان نشده
  • آرمیتا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    3 0
    ممنون از اینکه مردم رو خوش حال میکنید