شرایط بازگشایی مساجد در اصفهان اعلام شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان شرایط بازگشایی مساجد استان اصفهان در صورت اجازه ستاد مبارزه با کرونا را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا حجت‌الاسلام محمد حسین بلک با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری مساجد و بقاع متبرکه تعطیل شد، اظهار کرد: از زمان تعطیلی بقاع متبرکه و مساجد اداره کل اوقاف استان اصفهان تمهیدات لازم را برای ایجاد زیرساخت پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده تا در صورت اعلام بازگشایی مجدد این اماکن با مشکلی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه منشور معنوی، بهداشتی و عبادی در ۳۲ بند تنظیم شده است، تصریح کرد: هدف از تنظیم این طرح افزایش سلامت روحی و معنوی شهروندان، استمرار توسل و توجه به درگاه احدیت و دعا و مناجات، ایجاد تکیه گاه‌های معنوی و تقویت روح و روان جامعه، جلوگیری از توقف سیره عبادی و سلوک اخلاقی و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه یک نسخه از منشور تدوین شده در اداره اوقاف برای استاندار و یک رونوشت نیز برای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارسال شده است، اضافه کرد: از نظرات کارشناسانه این دو نهاد نیز برای اجرای این منشور استفاده کردیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، وی با تاکید بر اینکه ابلاغ منشور معنوی، بهداشتی و عبادی به معنای بازگشایی بقاع و مساجد نیست، افزود: این امر تنها برای اعلام آمادگی برای هر تصمیمی بوده است.

حجت‌الاسلام بلک به نحوه اجرای این منشور برای نمازهای جماعت در مساجد اشاره کرد و گفت: بر اساس منشور تعریف شده احکام شرعی فاصله گذاری آئین مذهبی عبادی بر اساس فتوای مراجع اعظام تقلید رعایت می‌شود، کاهش تعداد مساجد دارای نماز جماعت به یک چهارم در هر محله در دستور کار است به گونه‌ای که در هر محله یک تا ۲ مسجد باز خواهد شد، حداکثر زمان باز تا بسته شدن مسجد ۳۰ دقیقه است، ورود افراد خردسال و کهنسال به افراد خصوص دارای شرایط جسمی خاص محدود و ممنوع است.

کد خبر 421496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.