تداوم بارش‌های بهاری در استان اصفهان/ ۳۲ میلی‌متر باران در سمیرم بارید

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه بارندگی ها تا صبح فردا در بسیاری از مناطق این استان ادامه دارد، گفت: هفته پیش رو نیز موج ناپایدار بارش زا وارد استان خواهد شد.

ویکتوریا عزتیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز با تداوم ناپایداری‌های جوی در بسیاری از مناطق استان اصفهان آسمان نیمه ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید، بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال وقوع صاعقه و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: وقوع روان آب و اختلال در تردد شهری و جاده‌ای دور از انتظار نیست.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا بین یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، ادامه داد: چوپانان و خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتی گراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای صفر درجه به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

عزتیان گفت: بیشینه دما در کلانشهر اصفهان امروز به ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

وی با اشاره به بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته در غرب استان، اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها از سمیرم با میانگین ۳۲ میلی متر، گلپایگان با میانگین ۱۳.۹ میلی متر، فریدونشهر با میانگین ۱۲.۹ میلی متر، خوانسار با میانگین ۱۱.۶ میلی متر، بویین میاندشت با میانگین ۱۰.۶ میلی متر، برزک با میانگین ۷.۵ میلی متر، میمه با میانگین ۶.۶ میلی متر و دهاقان با میانگین ۶.۲ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه میانگین بارش‌ها در سایر مناطق استان کمتر از پنج میلی متر بوده است، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برای کلانشهر اصفهان هشت دهم میلی متر بارش ثبت شده است.

به گزارش ایمنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز به تدریج در مناطق جنوب شرق و شرق استان اصفهان بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، وقوع تگرگ پیش بینی می‌شود؛ از این رو احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، شکل گیری روان آب محلی، آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد به ویژه در شرق و جنوب شرق اصفهان وجود دارد.

کد خبر 421480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.