موزه‌های کوچک و گالری‌های فرانسه باز می‌شوند

گالری ها و موزه های کوچک فرانسه از ۲۱ اردیبهشت بازگشایی می شوند، اما موزه های بزرگ تر برای بازگشایی باید تا ماه بعدی میلادی صبر کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، مطابق رهنمودهایی که نخست وزیر فرانسه در پارلمان ارائه کرد موزه‌های کوچک و گالری‌های این کشور می‌توانند از ۱۰ روز دیگر درهای خود را به روی بازدید کنندگان باز کنند، اما تجمعات نباید به بیش از ده نفر برسد و تاریخ‌های بازگشایی بین مکان‌ها متفاوت خواهد بود.

ادوارد فیلیپ تأکید کرده که اهمیت اقدامات اجتماعی همچنان وجود دارد و استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به تدریج برداشته می‌شود. وی گفت،: "دسترسی به ماسک تاکنون برای عموم مردم به دلیل اولویت فراهم کردن آن برای کادر پزشکی با مشکلاتی همراه بوده، اما دسترسی راحت‌تر به ماسک به زودی به صورت گسترده‌تر امکان‌پذیر خواهد شد. "

در حالی که تعریف "موزه‌های کوچک" هنوز مشخص نشده، برای بازگشایی "موزه‌های بزرگ" همچنان تا ماه ژوئن میلادی برنامه‌ای وجود ندارد. مناطق مختلف فرانسه از نظر گوناگونی تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است و به دسته مناطق "قرمز"و مناطقی "سبز" تقسیم شده‌اند. در بازگشایی مراکز هنری بین این دو دسته تمایز وجود خواهد داشت تا شدت اقدامات لازم برای پایدار کردن شرایط مشخص شود.

همچنین بسیاری از موزه‌های کوچک پیش از تصمیم‌گیری در مورد تاریخ بازگشایی آنها، منتظر شفاف سازی در مورد قوانین بهداشتی و بازگشایی از سوی وزارت فرهنگ هستند.

کد خبر 421442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.