عکس منتخب ناسا در دهمین دوره مسابقات زمین

در دهمین دوره از مسابقات زمین ناسا، این سازمان به مناسبت بیست و یکمین سالگرد تأسیس رصدخانه زمین و پنجاهمین سالگرد روز زمین، مسابقه‌ای برای تعیین بهترین عکس خود در طول این مدت برگزار کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پس از پنج دوره رأی‌گیری و شرکت بیش از ۵۶ هزار رأی‌دهنده در مسابقه زمین ۲۰۲۰ که به منظور تجلیل از بیست و یکمین سالگرد تأسیس رصدخانه زمین ناسا و پنجاهمین سالگرد روز زمین برگزار شد، سرانجام شرکت‌کنندگان تصویر رنگی اقیانوس ماسه‌ای "باهاماس" را برگزیدند؛ باهاماس، منطقه‌ای در شرق فلوریدای جنوبی و در نزدیکی کوبا، با بیش از سه‌هزار جزیره کوچک و بزرگ و آب‌های کم عمق، دارای صخره‌های مرجانی و آبی بی‌نظیر و محیط زیست دریایی بسیار غنی است. جریان‌های اقیانوسی و جزر و مدی در این منطقه، ماسه‌ها و ردیف جلبک‌های دریایی را در الگویی رنگارنگ و چشم‌نواز در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

تصویر انتخابی مسابقه زمین ۲۰۲۰، توسط تلسکوپ لندست ۷ (Landsat۷) در سال ۲۰۰۱ گرفته و نشان می‌دهد که باهاماس از جریان‌های اقیانوسی و جزر و مدی تشکیل شده است. هر چند تصویر مذکور چیزی شبیه به یک نقاشی عصر جدید را در ذهن تداعی می‌کند، اما در اصل یک تصویر ماهواره‌ای از ماسه‌ها و جلبک‌های دریایی باهاماس است که با وضوحی بسیار بالا و کیفیتی چشمگیر به زمین ارسال شده است.

کد خبر 421411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.