۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
افزایش ۲۰ درصدی بودجه شهرداری مهاباد

شهردار مهاباد گفت: بودجه مصوّب شهرداری این شهر برای سال‌جاری با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش ایمنا، کامران فاتح اظهار کرد: این مبلغ بر اساس میانگین درآمدهای شهرداری در طول چند سال گذشته برآورد شده و از هفت سرفصل درآمد و منابع تأمین اعتبار از جمله عوارض اختصاصی و عمومی، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، دارایی‌ها، اعتبارات دولتی، درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری و سایر منابع تأمین اعتبار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری بدهکاری قابل توجهی به پرسنل و تأمین اجتماعی دارد، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد بودجه سال جاری معادل ۴۶۰ میلیارد ریال صرف هزینه خدمات شهرداری و پرسنل می‌شود و ۴۰ درصد باقیمانده نیز برای پروژه‌های عمرانی شهر در نظر گرفته شده است.

شهردار مهاباد با اشاره به اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه تعریف شده به بخش عمران اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال صرف طرح‌های آسفالت و لکه‌گیری معابر و خیابان‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه احداث چند پارک محله، تجهیز و نوسازی پارک‌های سطح شهر و بتن‌ریزی و پلاک‌بتن معابر شهر و تکمیل پروژه کمربندی «داشا مجید» از جمله برنامه‌های شاخص شهرداری برای سال جاری است، گفت: تمام طرح‌های عمرانی سطح شهر در طول سال جاری باید منطبق بر بودجه شهرداری تعریف شود و اضافه شدن پروژه‌های دیگر تنها در صورت مازاد شدن بودجه شهرداری امکان‌پذیر خواهد بود.

فاتح با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته ۶۱۰ میلیارد ریال بود، افزود: بیش از ۹۷ درصد بودجه پیش‌بینی در سال گذشته معادل ۵۸۰ میلیارد ریال در قالب سه سرفصل خدمات شهری، خدمات اداری و عمران شهری محقق شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 421300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.