شیوه‌نامه تشخیص و تفکیک اطلاعات ابلاغ شد

دبیر کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، در توییتی از ابلاغ شیوه‌نامه‌های جدید قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به ویژه شیوه‌نامه تشخیص و تفکیک اطلاعات مربوط به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی از اطلاعات عمومی خبر داد.

به گزارش ایمنا، حسین انتظامی در توییتی نوشت: بعضی دستگاه‌ها در پاسخ متقاضیان اطلاعات می‌گفتند محرمانه است، در حالی که نبود! امروز شیوه‌نامه‌ای برای جلوگیری از این کار ابلاغ شد. البته کار مبنایی، اصلاح قانون اسناد محرمانه دولتی مصوب ۱۳۵۳ است که کمیسیون انتشار و دسترسی به اطلاعات به دنبال آن است.

شیوه‌نامه مذکور شیوه نامه شامل ۱۲ بند است که در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات قابل دسترس است.

این شیوه نامه برای کلیه مؤسسات عمومی مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، کلیه مؤسسات خصوصی ارائه‌دهنده خدمات عمومی و روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران قابل اجرا است.

تاکنون ۱۵ شیوه‌نامه مرتبط تدوین شده که ۹ شیوه‌نامه پس از طی مراحل حقوقی، ‏کارشناسی، تصویب در کمیسیون و تأیید رئیس محترم جمهوری، ابلاغ شده است.

بر اساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تمامی مصوبات کمیسیون ذیربط، پس از ‏تأیید رئیس جمهوری لازم الاجر است. شیوه نامه تشخیص و تفکیک اطلاعات مربوط به حریم خصوصی و اطلاعات شخصی از اطلاعات عمومی که بر اساس ماده ۱۸ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب ۱۳۸۷و آئین نامه‌های اجرایی آن، در تاریخ ۹۷/۱۰/۳۰ به تصویب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات رسیده بود پس از تأیید رئیس جمهوری لازم الاجرا می‌شد.

در نهایت این شیوه‌نامه در تاریخ ۱۳۹۹/۰۱/۳۰ به تأیید رئیس محترم جمهور رسید و جهت اجرا ابلاغ شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 421273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.