ابداع واکسن کروناویروس با استفاده از حشرات

یک شرکت داروسازی ژاپنی قصد دارد با استفاده از حشرات، واکسن کروناویروس را ابداع کند.

به گزارش ایمنا، یک شرکت داروسازی ژاپنی موسوم به " شیونوگی" (Shionogi) اعلام کرده که در حال ابداع واکسن کروناویروس با کمک حشرات است و قصد دارد آزمایش‌های بالینی آن را در سال جاری آغاز کند.

شرکت " یوام‌ان فارما" (UMN Pharma) که از زیرمجموعه‌های شرکت شیونوگی است، به همکاری با وزارت بهداشت ژاپن پرداخته تا واکسن را برای آزمایش‌های بالینی آماده کند. انتظار می‌رود که نهایتاً ۱۰ میلیون دوز از این واکسن تولید شود.

ابداع این واکسن، به برنامه‌ریزی دوباره ژن‌های " باکولوویروس" (baculovirus) نیاز دارد. باکولوویروس، نوعی پاتوژن است که فقط بندپایان را آلوده می‌کند و پروتئینی شبیه به پروتئین کروناویروس را پدید می‌آورد. پژوهشگران طی این پروژه، ویروسی که دوباره مهندسی شده را به حشرات تزریق کردند و به آنها اجازه دادند تا رشد کنند.

به گفته پژوهشگران شیونوگی، حشرات برای تولید انبوه واکسن‌ها، کارآیی بسیاری دارند زیرا سلول‌های آنها می‌توانند تغییرات را بهتر از پستانداران تحمل کنند. آنها باور دارند که با کمک حشرات می‌توانند واکسن را طی هشت هفته تولید کنند.

واکسن کروناویروس، پروژه‌ای در رأس پروژه‌های دیگر است که از ماه مارس با همکاری "مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا" (NIAID) در دست اقدام قرار دارد.

پروتئین ویروس می‌تواند به واکنش ایمنی در فردی که واکسن را دریافت می‌کند منجر شود. پژوهشگران قصد دارند این واکسن را طوری طراحی کنند که بتواند سیستم ایمنی را برای تشخیص دادن آنتی‌ژن آموزش دهد؛ در نتیجه سیستم ایمنی هنگام قرار گرفتن در معرض کروناویروس واقعی، به سرعت واکنش نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

کد خبر 421189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.