تجهیز ۵۱ دستگاه تاکسی ویژه استفاده توان‌یابان

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد از تجهیز و مناسب سازی ۵۱ دستگاه تاکسی ویژه استفاده توانیابان خبر داد.

به گزارش ایمنا، احمد محبی اظهار کرد: در راستای تسهیل در رفت و آمد توان یابان در سطح شهر و ایجاد بستر مناسب استفاده این افراد از حمل و نقل عمومی تجهیز و مناسب سازی ۵۱ دستگاه تاکسی در حال انجام است.

وی افزود: همچنین برای تشویق توان یابان جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، با تصویب شورای اسلامی شهر ۵۰ درصد کرایه استفاده از این ناوگان توسط مدیریت شهری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: علاوه بر این ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه برای تاکسیران در هنگام ارائه سرویس به توان یابان در نظر گرفته شده که این مبلغ نیز از سوی مدیریت شهری به تاکسیران پرداخت می‌شود.

محبی تصریح کرد: پرداخت کرایه تاکسی‌های ویژه توان یابان با استفاده از من کارت‌های شخصی سازی شده است که تعداد یک‌هزار عدد از این من کارت‌ها برای توزیع در بین توان یابان در اختیارت سازمان بهزیستی قرار داده شده است.

وی از توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی بین رانندگان تاکسی این کلانشهر خبر داد و گفت: روزانه یک هزار نفر از تاکسیرانان برای دریافت بسته معیشتی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه با توجه به کاهش درآمد رانندگان تاکسی در پی شیوع ویروس کرونا و در راستای حمایت‌های مدیریت شهری از این قشر خدوم جامعه، مقرر شد برای این افراد بسته معیشتی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: با دستور شهردار و حمایت شورای اسلامی شهر مشهد بسته‌های معیشتی شامل اقلام خوراکی و مصرفی هر کدام به ارزش ۴۰۰ هزار تومان به رانندگان تاکسی فعال واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

محبی تصریح کرد: در قالب پنج شرکت کارگزاری نسبت به توزیع بن‌های مربوطه اقدام شده که مرحله اول ارسال پیامک به رانندگان تاکسی، مرحله دوم برقراری تماس و مراجعه به شرکت‌های کارگزاری جهت دریافت بن و مرحله سوم مراجعه به نمایشگاه بین‌المللی یک روز پس از دریافت بن همراه با مدارک لازم جهت تحویل گرفتن بسته معیشتی است.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۱ هزار نفر از رانندگان تاکسی بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی تاکسیرانی، دو هزار نفر از رانندگان در لیست رزرو بیمه و تعدادی از افراد واجد شرایط بسته معیشتی تعلق خواهد گرفت.

کد خبر 421164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.