"غرضی" از لیست بیمارستان‌های ریفرال کرونا خارج شود

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خواستار خارج کردن بیمارستان غرضی از لیست بیمارستان‌های ریفرال کرونا با توجه به خالی شدن بخشی از ظرفیت بیمارستان‌های عیسی ابن مریم و خورشید از این بیماران شد.

علی اعتصام‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) نجف آباد به دلیل کاهش مراجعات بیماران مبتلا به کرونا از لیست بیمارستان‌های ریفرال این بیماری خارج شد اما مراکز درمانی این شهرستان به بیماران مشکوک به کرونا خدمت رسانی می‌کنند.

۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان غرضی بستری هستند

وی با بیان اینکه بیمارستان غرضی با پنج هزار و ۵۰۰ مترمربع پلی کلینیک و ۲۵۰ تخت بیمارستانی هنوز درگیر درمان بیماران کرونا است، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری هستند که اغلب آنها نیز در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به کنترل نسبی شیوع کرونا در استان و کاهش بیماران در دو بیمارستان عیسی ابن مریم و خورشید ضروری است که بیمارستان غرضی از لیست بیمارستان‌های ریفرال بیماران مبتلا به کرونا خارج شود، افزود: باید توجه داشته باشیم که بدهی تأمین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی به روز رسانی شده است و هیچ اعتباری از سوی دولت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی اختصاص نیافته است.

وی اضافه کرد: همه هزینه‌های بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی از محل بودجه‌های درون سازمانی هزینه شده و دولت بودجه اختصاصی برای این امر پرداخت نکرده است.

اعمال جراحی در بیمارستان شریعتی آغاز شد

اعتصام‌پور با تاکید بر اینکه برنامه مدیریت درمان تأمین اجتماعی این است که حداکثر تا نیمه خرداد بیمارستان غرضی را از لیست بیمارستان‌های ریفرال بیماران مبتلا به کرونا خارج کند، ادامه داد: باید توجه داشت که بیمارستان غرضی باید به اقشار کم‌بضاعت جامعه خدمات رسانی کند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید به این امر توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعمال جراحی در بیمارستان شریعتی آغاز شده است، افزود: از هفته آینده نیز در بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) آغاز خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود: دیگر مراکز درمانی و پلی کلینیک‌های تحت پوشش مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نیز فعالیت خود را آغاز کرده و با افزایش ساعت حضور پزشکان و همچنین فعالیت سامانه نوبت دهی غیرحضوری فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده‌ایم.

ابتلای ۳۵ نفر از کادر درمان تأمین اجتماعی اصفهان به کرونا

وی در خصوص آخرین وضعیت ابتلای کادر درمانی بیمارستان‌های تحت پوشش تأمین اجتماعی استان اصفهان به کرونا گفت: ۳۵ نفر از کادر درمانی این بیمارستان‌ها به کرونا مبتلا شدند، که تعداد زیادی از این افراد بهبودیافته و ترخیص شده‌اند.

اعتصام‌پور همچنین به اجرای طرح ارسال دارو برای بیمارانی که نیاز مستمر به دارو دارند اشاره کرد و گفت: این طرح به زودی برای بیماران تحت درمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود.

کد خبر 421076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.