کاهش محدودیت‌ها در آمریکا با وجود مخالفت‌ها

مقامات رسمی ایالت جورجیا آمریکا به علت از میان برداشتن محدودیت‌ها در روزهای کرونایی به شدت از سوی مردم مورد انتقاد و سرزنش قرار گرفتند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرماندار ایالت جورجیا پس از یک دوره تعطیلی و اعمال محدودیت‌های شدید در کشور به بعضی از رستوران‌ها اجازه بازگشایی داد و این در حالی است که بعضی دیگر همچنان تعطیل باقی‌مانده است. پیش از این نیز دولت اجازه فعالیت دوباره را به بعضی از مراکز تجاری نظیر آرایشگاه‌ها، مراکز ورزشی و سالن‌های تئاتر داده بود. اگرچه بسیاری از صاحبان مشاغل از این اقدام دولت خوشحال شدند و به سرعت فعالیت خود را از سر گرفتند، برخی دیگر به شدت مقامات شهری جورجیا را مورد انتقاد قرار دادند چرا که کاهش محدودیت‌ها را عاملی برای گسترش دوباره ویروس می‌دانستند.

هفته پیش فرماندار جورجیا اعلام کرده بود که برخلاف هشدارهای متخصصان سلامت مبنی بر احتمال سرعت گرفتن انتشار ویروس کرونا و مخالفت دونالد ترامپ، به زودی از شدت محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا کاسته می‌شود.

بازگشایی رستوران‌ها یکی از اقدامات کاهش محدودیت در ایالت جورجیاس است که البته دولت فعالیت دوباره این مکان‌ها را مشروط بر اعمال ۳۹ قانون جدید، مجاز دانسته است. رعایت فاصله اجتماعی بین مشتریان از مهم‌ترین این قوانین است که بر اساس آن در هر ۴۶ متر مربع حضور بیش از ۱۰ نفر در رستوران‌ها ممنوع است. صاحبان رستوران‌ها موظفند به طور مرتب فضای داخلی محل کار خود را ضدعفونی کنند، ماسک و دستکش بپوشند، میزهای ناهارخوری را در فاصله دو متری از یک دیگر قرار دهند و روی هر میز به تنها یک نفر اجازه نشستن دهند. سالن‌های تئاتر، مراکز ورزشی و آرایشگاه‌های سراسر کشور نیز مشروط بر رعایت قوانین خاصی نظیر فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی، قادر به ادامه فعالیت هستند.

تعطیلی مراکز تجاری برای مهار ویروس کرونا در ایالت جورجیا خسارت‌های جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد کرده بود و به همین دلیل دولت تصمیم گرفت اجازه فعالیت دوباره در بسیاری از مراکز تجاری را به مردم بدهد. هفته گذشته سازمان کار این ایالت اعلام کرد که پس از گذشت پنج هفته از آغاز شیوع کووید -۱۹ بیش از یک میلیون کارگر، یعنی حدود یک پنجم کل جمعیت نیروی کاری دولت، در ردیف افراد بیکار کشور قرارگرفته بودند و هیچ منبع درآمد دیگری برای تأمین ملزومات خود و خانواده را نداشتند. به همین دلیل و بر خلاف مخالفت متخصصان سلامت، این ایالت تصمیم گرفت محدودیت‌ها را کاهش و به صاحبان مشاغل اجازه فعالیت دوباره را بدهد.

متخصصان سلامت پیش‌بینی کرده‌اند که با کاهش محدودیت‌ها موج جدیدی از ویرس کرونا با سرعت بیشتری یکه‌تازی و در مدت زمانی کوتاه جمعیت زیادی را به خود آلوده کند. این افراد افزایش میزان انجام آزمایشات در میان مردم را تنها عامل برای مهار ویروس کرونا می‌دانند و از دولت خواسته‌اند در صورت کاهش محدودیت‌ها، دست کم از مردم به طور رایگان آزمایش کرونا بگیرد. لازم به ذکر است که جورجیا یکی از ۱۰ ایالت آمریکا با کمترین نرخ انجام آزمایشات کرونایی است و همین امر باعث نگرانی روزافزون پرسنل درمانی و حتی مردم شده است.

دونالد ترامپ نیز با وجود اینکه به شدت از انجام اقداماتی برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا حمایت می‌کند، اما بازگشایی زودهنگام رستوران‌ها، مراکز تجاری، آرایشگاه‌ها و مراکز ورزشی را کاری نامعقول اعلام کرده است. اینکه کاهش محدودیت‌ها چه سرنوشتی را برای مردم کشور رقم خواهد زد، ذهن بسیاری از مردم و پرسنل درمانی را به خود درگیر کرده است.

کد خبر 421066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.